Gå til innhold

Nintendo saksøkt av Interlink for Wiimote

Knebel

Anbefalte innlegg

Har jeg sagt de har det? Nei, det er en god grunn til at jeg i begge poster gjenntok at Nintendo har enda ikke blitt funnet skyldig i å ha brutt noen patent.

Blir de funnet skyldig så vil vel det tilsi at de har det? Blir de frifunnet så er det vel heller ikke noe problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrev at det var rart at Interlink var den onde "snylteren" her. Hvis du tenker etter litt så kommer du vel fort fram til at det ikke er rart. Hvis Nintendo blir funnet "skyldig" så sier det mer om rettsystemet i USA enn noe annet.

Lenke til kommentar
Rart, sist jeg sjekket krever faktisk Nintendo penger for sine ideer. Slik som Wii, Nintendo DS osv.

Driter i om du er moderator, men du aner du hvor dumt det du skriver er?

Kravene jeg fant som motsier deg:

Is your invention functional or technical?

Your invention must relate to how something works, what it does, what it is made of, or how it is made.

# Does your invention have an industrial use?

Your invention must be capable of being made or used in an industry. It must work in a way which meets established physical laws, for example, you cannot get a patent for a perpetual-motion machine.

Kilde

Hvem gidder å bruke tid og penger på å utvikle nye og mer effektive bilmotorer til for eksempel racing om konkurrenten bare kan stjele ideen fra deg for slikk og ingenting?

Og jo, det er Nintendo sin jobb å undersøke at de har alle nødvendige avtaler/lincenser på patentert teknologi de vil bruke. Om det med Wiimote'n er ett brudd på patenten til Interlink, men det er det jo opp til rettsaken å bestemme :p

7463688[/snapback]

Tror du er litt på jordet her. Den knappen har nintendo "stjålet" fra sin egen nintendo64 kontroller. Så egentilg burde det vel være nintendo som saksøker her...

I tillegg så er ikke Nintendo i konkuranse med dette selskapet, med mindre Nintendo planlegger å lansere Wiimote til powerpointpresentasjoner da...

Så du kan ikke sammenligne med noen som lager produkter på samme platform, når de to selskapene opererer på toatlt forskjellige plattformer.

Kan godt hende at "loven" er imot Nintendo på dette punktet teknisk sett. I så fall så er loven helt idiotisk da Wiimote har ingenting å gjøre med denne powerpointtingen, og ikke stjeler noen faktiske royalties fra de heller.

Lenke til kommentar

Uff, er ikke lett å snakke med folk som ikke gidder å lese hva jeg skriver og heller skal legge sine egne meninger over på meg -.- jaja. får vel prøve IGJEN.

Om Interlink har patent på denne teknologien så har de loven på sin side, dog selv finner jeg det suspekt siden N64 kom ut i 96 og har såvidt jeg har forstått en lik trigger og man kan ikke patentere noe som allerede er ute på markedet.

Men, om Interlink har patent på en lignende teknologi, og det er denne Wii bruker så forstår jeg Interlink. Om ikke, taper de rettsaken og alle kan gå glade hjem, foruten Interlink.

Og hvem snakker om konkurranse? Det er snakk om lisencer, mange selskaper lever av å eie gode patenter som de licencierer ut og tjener penger på så det å ville ha noe igjen for det man har rettigheten til er helt rettferdig. Men, for å gjenta meg for ørtende gang, selv om dere sikkert presterer å hoppe over det igjen, så er det hele suspekt og, ja, det lukter typisk amerikansk tullball.

Lenke til kommentar

Som sagt. Loven kan muligens være på deres side, men i så fall er den helt idiotisk. Som er noe av grunnen til at folk irriterer seg over dette. Det du sier i det siterte innlegget er at loven er på det andre selskapet sin side. Men det er de jo ikke så alt for mange som sier at den ikke er. De irritere seg heller over idiotien til dette selskapet og loven generelt.

Hvis loven hadde vært nokenlunde brukendes på dette området, så hadde det ikke vært så mange irriterte personer over en slik sak, da selskapet mest sannsynligvis hadde hatt en reell grunn til å saksøke for noe slikt...

Lenke til kommentar

Vi får se, syns nesten sånn er litt morsomt. Blir på en måte så dumt og banalt, ca som reality TV. Ett av de store problemene egentlig for min del er hvor vage Interlink er i sin uttalelse om hvorfor de går til sak.

Det kan jo hende at Nintendo må trekke tilbake noen Wiimotes og putte inn en teknologi for knappen slik at den ikke krenker patenten. Blir en sånn filleting spør du meg, men skal man være prippen på patentene sine så skal man det! ;)

Lenke til kommentar
På jobben har vi en projektor (som er flere år gammel) som har en fjernkontroll med pekefingerknapp under, og styreknapper for tommelen. Husker faktisk at jeg syntes Wii-kontrolleren minnet om det første gang jeg så bilde av den.

Og projektoren er laget av.... SONY!  :D

7463977[/snapback]

Ring Sony og si ifra! De har sikkert glemt den gamle projektoren! Jo fler rettsaker, jo mer morro! :!:

Lenke til kommentar
På jobben har vi en projektor (som er flere år gammel) som har en fjernkontroll med pekefingerknapp under, og styreknapper for tommelen. Husker faktisk at jeg syntes Wii-kontrolleren minnet om det første gang jeg så bilde av den.

Og projektoren er laget av.... SONY!  :D

7463977[/snapback]

Da jeg så Wiimoten første gang tenkte jeg "en slik har jeg på stuebordet". Det var en fjernkontroll til min SAMSUNG TV.

Blir spennende å se hvordan dette går. Jeg ser ikke hvordan de kan vinne dette, deres teknologi er datert så langt tilbake som til 97, mens Nintendo hadde den knappen på sin Nintendo 64 kontroller fra starten av, som kom i 1996, 1 år før dette.

jeg håper Nintendo knuser dem, slik at andre idioter i statene får se at du kan ikke tjene penger på å patentere luft, slik at alle som puster må betale deg når du tar et drag luft.

Lenke til kommentar
Rart hvordan det er Interlink som er den onde "snylteren" mens det er Nintendo som er anklaget for å ha brukt deres patenterte teknologi. Ja det suger at slikt skjer, men det er jo en grunn til at selskap tar patent når de finner på noe, nemlig å tjene litt for at andre skal få lov å bruke det eller rett og slett å hindre andre i bruke det.

Tviler på saken går gjennom slik det gjorde med rumble funksjonen og Sony, men slutt å oppføre dere som om Nintendo er 100% uskyldig og Interlink er den store stygge ulven. Det er Nintendo sin jobb å sikre at produktene deres ikke krenker noen patenter, ikke alle andre. Men men, blir vel rettsak, styr og ståk uten at det blir noe utav det.

7463372[/snapback]

helt enig=]

men da kan vi kanksje slutte å si at wiimoten er så fantastisk innovativ og nyskapende...? sett at interlink laget denne først..

Gleder meg virkelig til å skje hva som skjer denne gang. Og det er vel en selvfølge at interlink saksøker nintendo, de kan faktisk tjene dritmye på dette!

EDIT: leif

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
helt enig=]

men da kan vi kanksje slutte å si at wiimoten er så fantastisk innovativ og nyskapende...? sett at interlink laget denne først..

Gleder meg virkelig til å skje hva som skjer denne gang. Og det er vel en selvfølge at interlink saksøker nintendo, de kan faktisk tjene dritmye på dette!

EDIT: leif

7467078[/snapback]

Nå er det vel ikke akkurat triggern under kontrolleren som er det innovative med Wiimoten, men heller alt annet i den. Samt at Nintendo er den eneste konsollen med denne typen styring, noe som er nyskapende.

Lenke til kommentar
Rart hvordan det er Interlink som er den onde "snylteren" mens det er Nintendo som er anklaget for å ha brukt deres patenterte teknologi.

Ja, for det finnes ikke mange idiotiske patenter, og patenttroll som ødelegger for andre ved å saksøke dem uten grunnlag.

Ja det suger at slikt skjer, men det er jo en grunn til at selskap tar patent når de finner på noe, nemlig å tjene litt for at andre skal få lov å bruke det eller rett og slett å hindre andre i bruke det.

Å ta patent på en "triggerknapp" er fullstendig idiotisk. Dessuten opererer ikke Nintendo og disse patenttrollene i samme marked engang.

Tviler på saken går gjennom slik det gjorde med rumble funksjonen og Sony, men slutt å oppføre dere som om Nintendo er 100% uskyldig og Interlink er den store stygge ulven. Det er Nintendo sin jobb å sikre at produktene deres ikke krenker noen patenter, ikke alle andre. Men men, blir vel rettsak, styr og ståk uten at det blir noe utav det.

7463372[/snapback]

Problemet er at en slik idiotisk ting blir patentert i utgangspunktet, og at Nintendo må bruke tid og penger på å forsvare seg. For hvem er det som til syvende og sist betaler regningen? Jo, det er Nintendos kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...