Gå til innhold

Zelda TP har et par spørsmål

CCCC

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg dette spillet når jeg får tak i wii snarest mulig (eneste grunnen til jeg kjøper wii er zelda spillet, og det som kommer) men har et par spørsmål.

Har ikke spilt Zelda siden N64 gleder meg som en liten unge, ligner menyene? Altså at man kan se hvilke drakter støvler å andre ting man mangler?

Går det ann å samle hjertebiter osv? Hvordan er handlingen i spillet bestemmer du en del selv eller har du bare en vei å gå?

Å er det noen som har gjennomført spillet allerede? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel prøve å svare på noen av spørsmålene. Spillet gir et veldig bra førsteintrykk og du føler med engang at det er "typisk Zelda" når du først begynner å styre Link. Alt er bra laget, men menyene er kanskje litt anderledes men man kan se item man har og item som ikke har fylt inn menyen enda. Litt vanskelig å forklare, men det ser i hvertfall like bra ut som før.

Samle hjertebiter går også ann, bare at det er 5 hjertebiter man må ha istedet for 4 denne gangen noe som er mer utfordrene.

Handlingen er også "typisk Zelda". Du kommer til å elske de klassiske zelda sangene i tillegg til mange morsomme dialoger. Til der jeg har kommet har jeg ikke bestemt handlingen enda, så hittil har det blitt en vei å gå men jeg vet ikke om det er sånn i hele spillet.

Jeg har ikke gjennomført spillet, men har hørt det tar minst 40 timers spilling så det tar vel et par dager før det er noen som runder det i Norge siden det var lansering igår. Eller man vet jo aldri, finnes jo zeldagale folk som sikkert er nær slutten snart. :p

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg dette spillet når jeg får tak i wii snarest mulig (eneste grunnen til jeg kjøper wii er zelda spillet, og det som kommer) men har et par spørsmål.

Har ikke spilt Zelda siden N64 gleder meg som en liten unge, ligner menyene? Altså at man kan se hvilke drakter støvler å andre ting man mangler?

Går det ann å samle hjertebiter osv? Hvordan er handlingen i spillet bestemmer du en del selv eller har du bare en vei å gå?

Å er det noen som har gjennomført spillet allerede?

Om du har spillet Zelda til N64 blir du å føle deg hjemme med en gang. Menyen er meget enkel å skjønne og lettfattelig å sette seg inn i. Equpiments, som slingshot f.eks, får du frem ved å trykke på + tasten (mener jeg det var). Dette ser ut som et hjul, så du ser all equpiments du har med en gang. Ved å bruke Wiimoten velger du lett hvilket du skal bruke, og setter det da til B. - tasten (mener jeg, sitter på jobb så ta det med en kype salt med de tastene) bringer opp utstyrs lista, og viser deg det du har av tinger som du kan ta på deg.

Som sagt tidligere er det her 5 hjertebiter, noe som gjenspeiler hvor himla stort spillet egentlig er.

Handlingen er i typisk Zelda stil, åpent fra starten. Du kan mingle rundt og bare kose deg, eller du kan gjøre storyen. Først kan de se litt låst ut fordi du blir ledet hit og dit, men etter vært åpner det seg opp og det er opp til deg hva som skal gjøres. De første timene blir du garantert til å bruke for å lære deg de forskjellige tingene i spillet. Jeg satt å leita lenge etter knappen der jeg kunne trekke sverdet som i Zelda OoT, før jeg kom på at det er jo derfor jeg sitter med en Wiimote i handa, sving den og sverdet svinger :p

Lenke til kommentar
Jeg har aldri spilt Zelda før og kom fort inn i det. Man må jo bare lære seg kontrollen så fort som mulig så går det bra.

Kanskje jeg blir en Zelda fanboy jeg også^^

Man følger en rød tråd gjennom hele spillet, men tror ikke jeg har kommet så langt ennå.

7462464[/snapback]

Om det er slik som alle andre Zelda spill så er det en rød tråd du fort mister. Husker i OoT, jeg tok Water Temple, Fire temple og Spiriti Temple før jeg tok Forest temple. Fikk ikke til forest temple så jeg tok de andre. hadde da fått pil og bua, men lengere kom jeg ikke så jeg prøvde de andre templene.

Lenke til kommentar
Jeg får faen meg bare 3 aper.. også står det stilt.

7463574[/snapback]

jeg kan hjelpe deg litt.

sjekk spoilern.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når du er i det rommet der du finner den lille biten til hjertet, og må sprenge bort noen sånne plantegreier.

Så må du først sprenge bort den "øverste" i trappa der, også tar du en bombe, løper og hopper over der hvor den "øverste" var og kaster den på en gigantisk stein som er i mellom to fakler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...