Gå til innhold

Videoredigeringsprogram for lynkjappe stillbilder?

Anbefalte innlegg

Jeg har et prosjekt om subliminal persepsjon, og hvordan det fungerer i reklame. Derfor skal jeg og resten av gruppen min utføre et eksperiment hvor vi skal lage en film som har subliminal reklame i seg. Med andre ord skal dette være et reklame som kommer i et lynraskt glimt som den som ser på ikke legger merke til. Har prøvd Adobe Premiere, men når vi eksporterte filmen og så på den la vi lett merke til meldingen.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel mange videoredigeringsprogram som kan dette. Last ned Trialen av Sony Vegas. Der kan du leggge inn klipp ned til 1/100s tror jeg. Bare å trykke på filmelementet på timelinen, så trykke S. Da slicer du den. Zoom godt inn på "bruddpunktet" (scroll). Dra den høyre delen litt til høyre og legg inn klippet du vil ha imellom de to bitene.

Lenke til kommentar

Om ein skal kunne gjere det i Vegas so vil eg tru ein må setje frameraten for prosjektet til 100fps, men då må ein hugse å lagre med 100fps òg. Du kan sikkert gjere det i PPro, men då må du lage eit nytt prosjekt, der du vel innstillingane sjølv, under fanen Custom settings, i staden for å bruke ein av malane. Standardprosjekt, som føl PAL-standarden, har 25fps, og det kortaste glimtet ein kan ha då, er dermed 1/25s. Prøv med eit custom-prosjekt i PPro fyrst.

Lenke til kommentar

Ein ting eg ikkje tenkte over, er problemet med å få vist slikt. Vanlege TV-sendingar viser 50 halve bilete i sekundet (med interlacing), noko som gjer at ein seier 25fps. På TV/DVD vil ein dermed ikkje kunne vise noko i kortare tid enn 1/50s. På kino trur eg det er slik at ein viser filmar i 72fps, so der er er perioden litt kortare.

Det eg meinte med maksgrense er akkurat det: At ein ikkje kan lage videoar med høgare framerate. Sjølv har eg ikkje PPro installert no, berre ein demo av Premiere Elements, og der var det ikkje mogeleg å eksportere med høgare framerate enn 60fps. Ikkje usannsynleg er det det same for prosjekt; at ein ikkje kan ha prosjekt med høgare framerate.

Lenke til kommentar

På kino viser man da vitterlig bare 24 bilder i sekundet, eller har jeg gått glipp av noe her?

Edit:

For å gjøre et reklamebilde på film mindre synlig, prøv å gjøre det halvgjennomsiktig og legge det over filmen eller noe.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
På kino viser man da vitterlig bare 24 bilder i sekundet, eller har jeg gått glipp av noe her?

Edit:

For å gjøre et reklamebilde på film mindre synlig, prøv å gjøre det halvgjennomsiktig og legge det over filmen eller noe.

7463204[/snapback]

Dette er pga. motion blur som lurer hjernen til å tro at det er mange bilder i sekundet, mens det egentlig er langt mindre enn maksgrensen. (Google Motion Blur)

Ikke vits å gjøre det halvgjennomsiktig. Jeg ser bildet veldig lett.

Lenke til kommentar

Det kommer også litt an på hvordan bildet er også, om du f.eks. viser en video av et landskap og plutselig smeller inn en ramme colaboks på sort bakgrunn vil du uansett se det. Prøv å "tilbasse" bildet, legg det over videoen og kanskje litt gjennomsiktig. Jeg prøvde dette i AFX (fikk en framerate på 99 der) og funket perfekt. (Funket faktisk best etter jeg konverterte til 25 fps)

Lenke til kommentar
Det kommer også litt an på hvordan bildet er også, om du f.eks. viser en video av et landskap og plutselig smeller inn en ramme colaboks på sort bakgrunn vil du uansett se det. Prøv å "tilbasse" bildet, legg det over videoen og kanskje litt gjennomsiktig. Jeg prøvde dette i AFX (fikk en framerate på 99 der) og funket perfekt. (Funket faktisk best etter jeg konverterte til 25 fps)

7512005[/snapback]

For sent uansett. Jeg brukte Sony Vegas med en framerate på 60fps som viste små, halvveis gjennomsiktige reklamemeldinger. Ingen la merke til det, bare flimmer.

Ble en sekser på dette prosjektet, ja. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...