Gå til innhold

Trådløs lydavspiller med FLAC og WPA-PSK?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på enheter slik som dette.

http://www.hardware.no/tester/lyd/acoustic...t_radio/24123/2

Denne har desverre ikke støtte for FLAC, det trenger jeg. Men jeg vil ha en trådløs enhet med høyttaler som jeg eks. kan ha på soverommet, kjøkken osv for å enkelt ha tilgang til FLAC sporene mine i andre rom uten fordyrende mellomledd.

EDIT:

TwonkyMedia Server som følger med den nye TerraTec Noxon iRadio har en plugin som kan transcode FLAC til wav mot klienten. Perfect... maybe?

FLAC -> WAV transcoding plugin

TwonkyMedia as well as TwonkyMusic support the FLAC format and stream it native to the clients. FLAC is a free lossless audio codec. However most clients can not handle the FLAC format natively and need it transcoded to WAV. The server can be enabled to do this transcoding by downloading the provided pre-compiled FLAC plugin and unzipping the file into the cgi-bin subdirectory of the server. Please note that it is quite difficult to port FLAC to different environments - therefore we can only provide a limited number of pre-compiled/ported versions here. After a server restart the plugin will be used automatically by the server.

EDIT2:

Øh darnit!

iRadio støtter ikke avspilling av WAV-filer, og dermed får vi ikke målt lydkvaliteten med RightMark.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...