Gå til innhold

Templatemotor - hvilken?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har jobba med et script en stund nå, og bruker templates for å vise HTML. Så jeg jobba, og fiksa en klasse for å ta seg av looping etc. Så kommer jeg borti noen problemer som krever bruk av if, helst inni templaten. Ikke nok med det, flere problemer med loopinga, skulle gjerne kjørt looper inni looper etc. Vel tenkte jeg, da blir jo nesten kun arbeid med å få den fordømte templatemotoren til å fungere! Så jeg vurderte, jeg... egoet... faktisk å bruke en templatemotor som noen _andre_ har lagd! Hva mener dere om det? Dere laster ned et script og ser at det bruker en ferdig templatemotor? Jeg vet faktisk ikke om noen scripts som bruker ferdig templatemotor!

Så la oss si jeg skal bruke en motor. Den skal brukes kun på administrasjonspanelet, og den må kunne loope og helst kjøre en if og en else. Jeg har titta en del på Smarty, men mange anbefaler meg å bruke den PEAR greia, HTML_Template_IT? Men jeg fikk ikke den til å funke... den skulle hente PEAR, men det gikk ikke. Hva mener dere?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg ser så har WP all HTML i kodinga, de separer ikke i det hele tatt. Noe jeg også seriøst vurderer snart. Selv om de pro. ser svært ned på det...

7461553[/snapback]

Unnskyld at jeg spør, men hvem er de profesjonelle, hvorfor ser de ned på det og hvordan har du tenkt å klare å liste ut 10 element i PHP uten å inkludere en "<li>" . $side . "</li>" ? Endret av drange
Lenke til kommentar

Vel, jeg har fått inntrykk av at fåtallet som har drevet med PHP en stund ikke liker det. Bable om å skille logikk fra design. Men en gang må du uansett legge inn noe HTML i PHP koden. Med mindre du så å si har lagd ditt eget tpl språk! Som Smarty! Det er jo nesten et eget språk jo... En annen ting som slår meg, hvis jeg lager et administrasjonspanel til et script, vel... de skal vel ikke akkurat sitte å endre designet til administrasjonspanelet, det er det vel et svært fåtall som gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...