Cameraman2006 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Tok backup av fatter'n dvd samling på cd plater. (gjorde dem om til divx) Nå har jeg kjøpt større harddisk og skal kopiere dem tilbake fra cd, men til min store fortvilelse og ergelse får jeg CRC Error på minst halvparten! Noen som vet om et program jeg kan bruke for å fikse alle disse ødelagte cd'ene? Er mist et par hundre Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Problemet her er hardwaren som ikke klarer å lese CD platen(sannsynligvis billig cd-r fra spindel), du må altså finne ett program som kan ignorere CRC erroren, som CD/DVD spilleren din rapporterer. Jeg tviler på at det finnes ett slikt program, og om så gjorde, så må du gå gjennom hver film og se om det mangler for mye data. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) BadCopy Pro kan muligens være til hjelp, men ikke forvent mirakler. CRC-feil betyr at cd-leseren ikke klarer å lese et område med data på cd-platen, slik at dette mest sannsynlig vil gi utslag når du skal se filmen, selv om programmet kommer lenger enn Windows. Problemet ditt kan ha flere årsaker, dårlig brenner, dårlig media, ukurant oppbevaring, dårlig leser.. (du kan muligens ha noe å hente på å prøve andre lesere.. ellers er det vel i disse dager med billige disker vel så greit å ta vare på originalene så du ikke blir utsatt for kvalitetstapet divx gir.. for min del er det noe helt annet å se filmen slik den er på dvd kontra en sølete divx) Endret 9. desember 2006 av KAS Lenke til kommentar
Cameraman2006 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 DivX og Xvid gir helt ok blide så lenge det vises på vanlig tv eller bærbar og man ripper den til 1,4gb. Ellers så er DVD filmer på 3-4gb også helt fine, men da trenger man jo en helvetes med harddisker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå