Theo343 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Jeg skal utvide filserveren min med 4 SATA disker. Den har i dag 6 PATA disker på en HW Promise Raid kontroller. Dette er en veldig dyr løsning og siden maskinen har masse CPU kraft ledig tenkte jeg å bruke Win2003 software raid på 500GB SATA disker. Jeg har kun 2 SATA porter på D865PERL og trenger derfor en SATA150 4-Ports PCI kontroller. Den trenger IKKE innebygd raid funksjonalitet da dette er fordyrende. Viktig at den har god ytelse og klarer å utnytte PCI fult ut. Jeg vet ikke om det er noe poeng å ha en SATA300 kontroller på PCI. Ville det gitt noen ytelsesforskjell? Diskene jeg kjøper vil uansett være SATA300. Ellers tenkte jeg på en 2ports og kombinere med de 2 portene på HK'et, men det vil gi forskjellig ytelse og ant gjøre alt tregere i et SW Raid array. Dette er vel den billigste jeg finner som er SATA150 og 4 porter: https://prisguiden.no/product.php?productId=15893 Endret 9. desember 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå