Ivan Drago Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Har en eldre Yamaha RX-V393 Pro Logic receiver som trenger nye høyttalere. http://www10.shopping.com/xPF-Yamaha-RX-V3...dToHyphens=true Hva tror dere om Dynavoice F6 sammen med denne receiveren? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Tror kanskje forsterkeren er litt liten til de. Hva med Dynavoice Challenger S-6 jeg tror det vil fungere bedre EDIT: innlegg 1337 Endret 9. desember 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Tror kanskje forsterkeren er litt liten til de.Hva med Dynavoice Challenger S-6 jeg tror det vil fungere bedre Da blir det fort over 2000 hvis jeg også skal ha høyttalerstativ... NB! I dag bruker jeg faktisk Proson reality 10 høyttalere (2x10" og 350w @ 4ohm) sammen med receiveren. Vet at dette er alt for store høyttalere, men spiller ikke høyt, dessuten har jeg redusert på bassen til fordel for subwoofer. Men tenkte å kjøpe ny forsterker til disse høyttalerne, og bruke den gamle til stereoanlegg. Endret 9. desember 2006 av Ivan Drago Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ja det tenkte jeg ikke over Det vil nok funke med F6 også men tror forsterkeren vil slite litt med å dra de dobbel 6.5" ordentlig i gang Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Mulig jeg skal sette opp en sub i tillegg, receiveren har sub utgang. Lenke til kommentar
preje Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei Jeg har selv gått til innkjøp av Dynavoice F-6, og må si at jeg er meget imponert over at det går an å få så bra lyd til den summen. Angrer ikke et sekund på kjøpet. Hadde lest noen tester og hva folk selv synes om disse høytalerne på nettet, og til den prisen måtte jeg bare teste de. Jeg bruker en eldre Yamaha stereo forsterker, Yamaha RX-485RDS, som desverre har litt susing når den skrues på, men alikevel, jeg slutter aldri å forbløffes over lyden som kommer ut. Hadde høytalerne kostet 3000-4000 kroner, hadde jeg nok forventet mer av de, men til 1000,- er det ikke lov å være misfornøyd med lydbildet. Jeg tror også det er mer å hente på en nyere og kraftigere forsterker. Har hørt Proson sine Reality 63MkII, som koster 3000,- (+-), og jeg syns faktisk at Dynavoice F-6 spiller mye penere og er mer luftig i lydbildet. Overgang fra øvre mellomtone til diskant er av ypperste klasse (med tanke på pris), og diskanten blir aldri "bitende" i øra, slik som Proson sine blir. Nå skal det legges til at i bassområdet "buldrer" det mer hos Proson, men jeg har ingen nevneverdige bassproblemer med Dynavoice. Det finnes 2 bassporter bak på hver høyttaler, som anbefales å tette med skumgummi plugger (noe jeg har gjort). Trenger man litt ekstra bass, f.eks. når man ser på film, tar man bare ut en eller to plugger, og det er bass i massevis på de rette steder i film. (enda jeg ikke har surround). Ved musikk er bassen kontant, stram og fin, og har ingen problem med å fylle stua mi på litt over 20 kvm med god lyd. Nå har ikke jeg bare sammenlignet med Proson sine høytalere, men å skrive om alt ville tatt for mye tid og plass. Man lærer seg å lytte etter lydbilder opp igjennom årenes løp, og må vel si det at er man ikke særdeles kresen på lyd, så er dette et knallkjøp. Skal du ha bedre lyd, bør du nok tenke på storebrødrene til Dynavoice, eller bla opp 4-5 lapper for andre høytalere (tror jeg), pluss at forsterker må være med på lasset. Min forsterker er på 2x65 watt og klarer fint disse høytalerne. Et par eldre Tannoy høytalere til rundt 4000,- har blitt drevet av denne forsterker, men lyden ble langt bedre med Dynovoice F-6 på laget. Om derimot din forsterker, Yamaha RX-V393, vil klare det, er jeg ikke 100 % sikker på, men jeg tror ikke det vil være noe problem, da F-6 er relativt lette å drive. Uansett, skulle forsterkeren ha problemer, er det vel bare å bytte den til en nyere og kraftigere (finnes mye bra og billig på bruktsidene på nettet). Høytalerne vil du da få veldig mye glede av fremover, pluss at de ikke koster skjorta. Husk og at høytalerne trenger å spilles inn før de "våkner" helt og slipper seg løs. Men allerede ved første lytting ble jeg faktisk sittende å måpe. Jeg tror jeg kan si at du slipper å angre på dette kjøpet, både med tanke på lyd, og pris. En siste ting.... hvis musikksmaken din heller i retning av "dunk-dunk"-techno og metall og slikt, og du liker å spille høyt, så kan det hende at du bør sjekke ut et annet merke. Ikke nødvendigvis, da det kommer an på hvor kresen du er. Hos meg går det i all slags musikk, House, Chillout, Jazz, viser, pop.... ikke rock og metall (passer meg ikke). Når Bjørn Eidsvåg, D'sound, Diana Krall, og diverse Chillout Cd'er blir satt på, er det en nytelse å bare sitte og lytte. Når det kommer på tøffere ting som House og Drum'n'Bass, og Club, hører jeg høytalernes begrensninger, først og fremst i bassen. Det kan virke som den blir litt innelukket. Men så har jeg alle bassporter plugget igjen da. Blir for mye buldring uten. Nå skal det sies at jeg har hørt en del lyd i min tid, så jeg vet hva jeg leter etter. Men har hatt noen lyttestunder sammen med en kompis, og han sier at han ikke hører forskjell. Han er veldig imponert, noe faktisk jeg også er, alt i alt Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Noen som vet om jeg skal kjøre 4 eller 8 ohm på forsterkeren med disse høyttalerne? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Inngangsimpedans 4/8 ohm Ser ut som det går med begge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå