m-momr Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 hei, har kjøpt en dreambox 7020-s her, og har canal digital fra dør av, dreamboxen finner det gamle kortet og jeg får inn kanaler lovlig, men det hakker skurrer og hakker, virker som om det er noe feil et eller annet sted, har lest på mange forum osv, men finner ikke ut hva som er feilen, er det noen her med noen erfaringer eller vet noe som kan hjelpe meg? takker for svar Mvh m-momr Lenke til kommentar
ojoj Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 hei, har kjøpt en dreambox 7020-s her, og har canal digital fra dør av, dreamboxen finner det gamle kortet og jeg får inn kanaler lovlig, men det hakker skurrer og hakker, virker som om det er noe feil et eller annet sted, har lest på mange forum osv, men finner ikke ut hva som er feilen, er det noen her med noen erfaringer eller vet noe som kan hjelpe meg? takker for svar Mvh m-momr 7461125[/snapback] Hvordan er signal-styrken da? Virker heller som det er der problemet ligger... Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 hei, har kjøpt en dreambox 7020-s her, og har canal digital fra dør av, dreamboxen finner det gamle kortet og jeg får inn kanaler lovlig, men det hakker skurrer og hakker, virker som om det er noe feil et eller annet sted, har lest på mange forum osv, men finner ikke ut hva som er feilen, er det noen her med noen erfaringer eller vet noe som kan hjelpe meg? takker for svar Mvh m-momr 7461125[/snapback] Hvordan er signal-styrken da? Virker heller som det er der problemet ligger... 7461182[/snapback] SNR er på 94% AGC er på 90% BER er på 0 og jeg har lock og sync hake jeg har også lovlig kort, og jeg får inn kanalene, men de skurrer, hva kan være feil? Lenke til kommentar
perr Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg har også samme problem. DreamBox 7025, Canal Digital, of bildet fryser/stillbilde inntreffer hvert 5. minutt. Kan noen hjelpe meg ? hei, har kjøpt en dreambox 7020-s her, og har canal digital fra dør av, dreamboxen finner det gamle kortet og jeg får inn kanaler lovlig, men det hakker skurrer og hakker, virker som om det er noe feil et eller annet sted, har lest på mange forum osv, men finner ikke ut hva som er feilen, er det noen her med noen erfaringer eller vet noe som kan hjelpe meg? takker for svar Mvh m-momr 7461125[/snapback] Hvordan er signal-styrken da? Virker heller som det er der problemet ligger... 7461182[/snapback] SNR er på 94% AGC er på 90% BER er på 0 og jeg har lock og sync hake jeg har også lovlig kort, og jeg får inn kanalene, men de skurrer, hva kan være feil? 7468392[/snapback] Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hvilke image kjører dere på? Og hvilken CAM? Personlig bruker jeg Gemini 3.30 med MGcam/NewCS og har ingen problemer what so ever (hvis vi ser bort fra at 2 tonn snø ramlet på antennen her om dagen og krøllet den ) Kjører cardsharing med et par kompiser og selv de har ikke problemer med at hverken Canal Digital eller Viasat fryser. Vi har alle DM7000 Angående DM7025 så er det vistnok et kjent problem at den fryser selv med orginal kort, men såvidt jeg har forstått det så er det kun et problem med Viasat. Lenke til kommentar
perbe Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Tror du skal prøve oppsettet phoen|x forslår. Har selv hatt Dreambox og brukte da Gemini som image og Newcamd som CAM... Det fungerte både med CD og Viasat kort. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Tror du skal prøve oppsettet phoen|x forslår. Har selv hatt Dreambox og brukte da Gemini som image og Newcamd som CAM... Det fungerte både med CD og Viasat kort. 8184450[/snapback] samma her Lenke til kommentar
perr Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hvilke image kjører dere på? Og hvilken CAM? Personlig bruker jeg Gemini 3.30 med MGcam/NewCS og har ingen problemer what so ever (hvis vi ser bort fra at 2 tonn snø ramlet på antennen her om dagen og krøllet den ) Kjører cardsharing med et par kompiser og selv de har ikke problemer med at hverken Canal Digital eller Viasat fryser. Vi har alle DM7000 Angående DM7025 så er det vistnok et kjent problem at den fryser selv med orginal kort, men såvidt jeg har forstått det så er det kun et problem med Viasat. 8184261[/snapback] Jeg har har: MGcamd-1.22 / NewCS-1.20. Jeg finner ikke ut hva slags image jeg har, men tror jeg har Gemeini 2.20. Ellers: SNR: 97 % AGC: 40% BeR: 0 Er dette informasjon som gjør at du kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Ronni Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har du prøvd å skifte kortleser? Altså begge slot`ene? Prøv deg frem, og se om du får inn bedre med den ene eller andre. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ellers har de god peil på Dreambox på www.digsat.net. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 DB-7020S her også.. Husker ikke hvilket image jeg brukte før.. men det hadde jeg no problemer med. Byttet til Gemini 2.80 for rundt 1 år siden, kjører med MGcam/NewCS.. litt usikker på hvilken versjon. Og i stua har vi en DB 500C og begge disse leser kortet uten problemer.. ikke noe hakking osv. Men jeg har dårlig parabol, så om det regner eller er overskya så mister jeg litt signal, og dette kan være nok til at kanalene detter ut/bryter opp i firkanter. DB7020S er ganske kresen på signaler har jeg hørt. Vet ikke hvordan den er på viasat, da jeg aldri har fått testet det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå