Emiiil Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei! Jeg har akuratt funnet ut at jeg trenger en bærbar datamaskin, til bla. skolearbeid. Jeg tenker at jeg kan bruke mellom 7-8k på den. Det som er viktig for meg, er kraft, og batterilevetid. Så, er det noen her som kan anbefale en bærbar som er relativt kraftig, og har god batterilevetid. Skjermen skal helst være så liten som mulig ( billigere:P).. Noen forslag? :) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Skjermen skal helst være så liten som mulig ( billigere:P).. 7461078[/snapback] Du tar nok feil her. Mange mindre skjermer er dyrere enn de store, se på dette eksempelet for eksempel: Fra samme produsent: Toshiba P100 17". Toshiba U200 12". Eller se på denne fra LG: LG C1 10.6". ---------------------------------------------------------------------------- Du kan jo se på disse pcene: HP Pavilion DV6119. HP Pavilion DV2004. HP Pavilion DV2130. Alle tre er gode pcer til fine priser.. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Om jeg skulle velge mellom de tre i siste post ville jeg valgt DV2130. Grunnen er at DV2004 kan du ikke spille noe som helst av krevende spill på ettersom den har GF6150 grafikkort. DV6119 ville jeg rett og slett ikke valgt fordi det er AMD basert. Desverre er AMD baserte bærbare maskiner billigere utstyrt enn Intel sine. Ta f.eks det trådløse nettverkskortet, I Intel baserte maskiner sitter det et Intel kort som alle vet er et bra nettverkskort og har vært det i årevis. I AMD maskinen sitter et Broadcom kort som har dårligere rekkevidde og kompabilitets problemer med merker som Dlink, Netgear og Jensen routere. Selvsagt kommer det an alt fra firmware versjon til drivere som er installert. men har du uforklarlige problemer med WLAN og er eier av et Broadcom kort er dettemest sannsynlig problemet. DV2130 er også en lett maskin som er lett å ha med seg rundt med sin 14" skjerm. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Om jeg skulle velge mellom de tre i siste post ville jeg valgt DV2130. Grunnen er at DV2004 kan du ikke spille noe som helst av krevende spill på ettersom den har GF6150 grafikkort. DV6119 ville jeg rett og slett ikke valgt fordi det er AMD basert. Desverre er AMD baserte bærbare maskiner billigere utstyrt enn Intel sine. Ta f.eks det trådløse nettverkskortet, I Intel baserte maskiner sitter det et Intel kort som alle vet er et bra nettverkskort og har vært det i årevis. I AMD maskinen sitter et Broadcom kort som har dårligere rekkevidde og kompabilitets problemer med merker som Dlink, Netgear og Jensen routere. Selvsagt kommer det an alt fra firmware versjon til drivere som er installert. men har du uforklarlige problemer med WLAN og er eier av et Broadcom kort er dettemest sannsynlig problemet. DV2130 er også en lett maskin som er lett å ha med seg rundt med sin 14" skjerm. 7467090[/snapback] Ja, får si meg ganske så enig, men ikke helt med WLAN på AMD. Har DV2004 foran meg her, og den fungerer ganske fint i BF2 og CS 1.6, det eneste jeg bruker den til. Har heller aldri hatt problemer med internett. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Enig i DV2130. Den så riktig bra ut - nå fikk jeg faktisk lyst på den selv Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå