Gå til innhold

Test: Oppgjør mellom smarttelefonene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å fortsette kritikkstormen her, men en ganske grov faktafeil ang. TyTN:

Dere skriver at den har en skjerm som kan gjengi 262.000 farger, dette er feil, det er kun 65.000 farger på denne skjermen.

har selv QTek 9100 og den er genial! Har tålt ekstremt med juling. Slitt ja, men ikke slark!

Bra test =) Skulle likt å sett ytelsesgrafer mot hverandre.

Lenke til kommentar
Ikke for å fortsette kritikkstormen her, men en ganske grov faktafeil ang. TyTN:

Dere skriver at den har en skjerm som kan gjengi 262.000 farger, dette er feil, det er kun 65.000 farger på denne skjermen.

7497743[/snapback]

Du har vel forsåvidt rett i det. Men hvis jeg ikke husker feil, er ikke det en begrensning i windows mobile?

Lenke til kommentar

har selv QTek 9100 og den er genial! Har tålt ekstremt med juling. Slitt ja, men ikke slark!

Bra test =) Skulle likt å sett ytelsesgrafer mot hverandre.

7497743[/snapback]

Det er helt feil.

SKJERMEN kan vise 262k farger, begrensingen ligger i WM5.

Lenke til kommentar
Det er helt feil.

SKJERMEN kan vise 262k farger, begrensingen ligger i WM5.

7501693[/snapback]

Gi meg kilden din hvor HTC har gitt den en TFT skjerm som er fordyrende når SW ikke støtter dette...

Kilde

HTC sin egen flyer

Tror du ikke HTC selv ville gjort et poeng ut av 252K fargeskjerm og fremtidig støtte for dette ved neste WM generasjon?

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Det er ikke urealistisk at HTC gir en av sine mobiltelefoner en skjerm på 262k farger i et operativsystem som bare støtter 65k. Et eksempel er Symbian UIQ 2.1. Sony Ericsson P910i, som bruker dette operativsystemet, har en skjerm med 262k farger. Operativsystemet kan ikke vise mer enn 65k farger. Men når man viser bilder i fullskjerm, og liknende, da kan skjermen ytes totalt. Og slik er det antaglig vis med HTC også. Det er ikke mye poeng i å vise 262k farger i menyer o.l på mobiltelefoner. Forskjellene er ikke store, men jeg vil anta at det trekker mer strøm. Når du derimot ser på film, spiller spill og annet i fullskjerm, da kan du ha bruk for full ytelse, og da får du det også ;)

Edit: Skriveleif

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Det er ikke urealistisk at HTC gir en av sine mobiltelefoner en skjerm på 262k farger i et operativsystem som bare støtter 65k. Et eksempel er Symbian UIQ 2.1. Sony Ericsson P990i, som bruker dette operativsystemet, har en skjerm med 262k farger. Operativsystemet kan ikke vise mer enn 65k farger. Men når man viser bilder i fullskjerm, og liknende, da kan skjermen ytes totalt. Og slik er det antaglig vis med HTC også. Det er ikke mye poeng i å vise 262k farger i menyer o.l på mobiltelefoner. Forskjellene er ikke store, men jeg vil anta at det trekker mer strøm. Når du derimot ser på film, spiller spill og annet i fullskjerm, da kan du ha bruk for full ytelse, og da får du det også ;)

7510425[/snapback]

P990i Bruker jo UIQ 3.0

Lenke til kommentar

Fortsatt så ønsker jeg å lese product sheets hvor det står at HTC har brukt en 262K fargeskjerm på TyTN. ;)

Som jeg skrev, tror nok HTC ville ha reklamert at det var en 262K fargeskjerm på denne om det var tilfellet?

Og, hvis du svarer nei, hvorfor ikke?

Ser at SE skriver om P910i:

"¼ VGA-berøringsskjerm med 262 144 farger" Kilde

Og, kan du forklare meg hvordan OS'et skal klare å vise 262K farger når den ikke har paletter til det, selv om det er fullskjerms bildevisning? Fortsatt så er det OS'et som "viser" bildet med sine fargepaletter, og basen er fortsatt 65K.

=)

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Mulig OSet kan vise 262k farger, men poenget er at det ikke er laget for det, forutenom når man har fullskjerms bildevisning. Tenkte at den kanskje var noe alla det samme i TyTN ;)

Pirke pirke: P910i har ikke QVGA eller 1/4 VGA oppløsning :p Sony Ericsson kan visst ikke regne selv, en gang. Mangler nok noen piksler der. Forskjell på 208 x 320 og 240 x 320 ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...