Gå til innhold

Subtitle Workshop og lagring

Anbefalte innlegg

Har en film i AVI format og en undertekst i SUB format. Har gjort begge filene om til eksakt samme navn, og begge ligger i samme katalog.

Når jeg starter filmfila i Subtitle Workshop kommer teksten automatisk fram i filmen og det fungerer.

Men hvordan gjør jeg det om jeg vil lagre filmen med teksten i filmen slik at jeg kan brenne på en DVD og se det på TV?

Kan ikke finne ut av det i programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, veit ikkje heilt, men sjekk iallfall at det er synkront i Subtitle Workshop. Det vart sagt på forumet her ein gong at den greiaste måten var å synkronisere den aller fyrste underteksten, og den aller siste. Då ville det verte riktig. Og om det er nokon valg for framerate for underteksten, sjekk at denne er lik som videoen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eh, veit ikkje heilt, men sjekk iallfall at det er synkront i Subtitle Workshop. Det vart sagt på forumet her ein gong at den greiaste måten var å synkronisere den aller fyrste underteksten, og den aller siste. Då ville det verte riktig. Og om det er nokon valg for framerate for underteksten, sjekk at denne er lik som videoen.

7464885[/snapback]

Takk for tipset. Brukte programmet SubSync. Der var det nok å synkronisere første og siste underteksten, og alt fungerte og ble riktig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...