Harald2011 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Noen som kan hjelpe meg med å skaffe en ny cpu vifte eller en vifte generelt? Cpuen min: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz grunnen er at cpuen er for varm.. den holder seg rundt 42-55 grader på idle. Endret 9. desember 2006 av Harald2011 Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Trenger hjelp folka=) Jeg orker ikke så høye grader. Så hvis noen kunne pekt ut en bra kjøler eller en bra vifte ville det vært fint=) Takk på forhånd Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Denne og denne Er gode cpu kjølere for socket 939. AM2 kjølere som denne og denne Edit: La til to kjølere viss du har Socket AM2 Endret 9. desember 2006 av rassmonster Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Jepp. jeg glemte visst å nevne at jeg har en Socket AM2 Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Noen som kan anbefale andre cpu vifter/kjøler som er litt mindre?...hakke så stort kabinett mvh H.B Endret 9. desember 2006 av Harald2011 Lenke til kommentar
The_Sickness Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Thermaltake SilentBoost er en super kjøler, minst like bra som big typhoon og er mye mindre, og bråker mindre. Passer til socket 939,940 og AM2. http://www.pcabusers.com/reviews/thermalta...ntboost/p2.html Er jo litt synd egentlig fordi jeg finner ikke noen steder det går ann å kjøpe den akkurat nå.. Den holder cpu'n min ved 35 grader ved last, og kostet 120 kroner eller noe:p Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Thermaltake SilentBoost er en super kjøler, minst like bra som big typhoon og er mye mindre, og bråker mindre. Passer til socket 939,940 og AM2. http://www.pcabusers.com/reviews/thermalta...ntboost/p2.html Er jo litt synd egentlig fordi jeg finner ikke noen steder det går ann å kjøpe den akkurat nå.. Den holder cpu'n min ved 35 grader ved last, og kostet 120 kroner eller noe:p 7491989[/snapback] Dette er noe ordentlig tøys. BT er mye bedre enn SilentBoost, som er en utgående modell (det er derfor du ikke finner den) og ikke holder følge ved overklokking. http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1601_5.html Lenke til kommentar
andylove Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Ulempen med Big Typhoon, som visstnok ingen ser ut til å ha nevnt, er at den trekker luft fra enten kabinettdøra eller ovenfra og ned. Om du har et stående kabinett, så vil du tjene mye på å ha en åpning som gir kald luft rett inn til CPU vifta. Om du har desktop løsning, så vil du tjene på å ha en åpning i kabinett taket som trekker luft ned til vifta. Jeg har selv skaffet meg en Lian Li PCV1100 Plus, som har en vifte som trekker inn til HDD i et eget rom, og en som trekker ut varm luft fra kabinettet. Problemet mitt er at big typhoon trekker luft fra døra, hvor det ikke er noen åpning. Vifta i seg selv er meget bra, har gode kjøleegenskaper, men jeg tror det er bedre med en CPU vifte som bidrar til å trekke lufta UT av kabinettet. Zalman LED9500 er en slik type vifte. Problemet med denne vifta er at den ikke passer på alle hovedkort. Jeg har ASUS P5B deluxe, og her passer den ikke. Så vær obs på størrelsen når du skal kjøpe. Dette her skulle være en sikker vinner Lenke til kommentar
Star Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Du nevner du har lite plass, drister meg likevel til å nevne; Noctua NH-U9F og Scythe Ninja Plus ( sistnevnte har jeg selv og er meget fornøyd ) Ellers har jeg en annen maskin med Big Typhoon ( Intel 3,2 P4 ) og er ikke spesielt imponert over ytelsen.. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Du nevner du har lite plass, drister meg likevel til å nevne; Noctua NH-U9F og Scythe Ninja Plus ( sistnevnte har jeg selv og er meget fornøyd ) Ellers har jeg en annen maskin med Big Typhoon ( Intel 3,2 P4 ) og er ikke spesielt imponert over ytelsen.. 7512216[/snapback] Må si meg enig med sistemann her. Dropp planen med Big Typhoon, siden den krever gjennomgang av luft i kabinettet, litt for stor gjennomgang faktisk. Scythe ninja tror jeg ikke du blir skuffa over. Noctua er svæææær!! hehe, så på den selv for en stund tilbake. Annet Alternavtiv er jo selfølgelig Zalman 9700, finnes i egne versjoner for AMD og Intel, både med og uten LED. Fordelen med de tre nevnte er at de bidrar til å dra varm luft UT av kabinettet gjennom sine vifter. Skaff deg i tillegg en viftekontroller, om du ikke har lyst på et frontpanel i kassa, så får du kjøpt Zalman sine egne små kontrollere for 43, hos f.eks datakjeden. Lykke til! Lenke til kommentar
The_Sickness Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Thermaltake SilentBoost er en super kjøler, minst like bra som big typhoon og er mye mindre, og bråker mindre. Passer til socket 939,940 og AM2. http://www.pcabusers.com/reviews/thermalta...ntboost/p2.html Er jo litt synd egentlig fordi jeg finner ikke noen steder det går ann å kjøpe den akkurat nå.. Den holder cpu'n min ved 35 grader ved last, og kostet 120 kroner eller noe:p 7491989[/snapback] Dette er noe ordentlig tøys. BT er mye bedre enn SilentBoost, som er en utgående modell (det er derfor du ikke finner den) og ikke holder følge ved overklokking. http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1601_5.html 7493438[/snapback] Den silent boost modellen du hadde der er ikke den jeg har i pc'en min ihvertfall, og den som var der har en 92MM open siden vifte, dersom min har en 80MM slottet panaflo vifte , har den faktisk bedre ytelse enn overnevnte. Ja, det stemmer at det er en utgåående modell, men gammel og simpelt betyr ikke at det er dårlig. BT trekker ikke luft riktig i forhold til de fleste kabinett, med mindre du har noen slags store hull i siden av kabinettet ditt eller noe. Den kunne også ha hatt bedre airflow over heatpipesene. Zalman CNPS9700LED f.eks. har mye bedre ordning av heatpipes og airflow. Men, prisen på min vifte og BT gjør at den minimale forskjellen i ytelse er litt av en smal sak, dersom jeg kjøpte min for 100 kr, og BT koster 400. Er litt artig at du nevner OC her da, når min X2 5000+ tideligere har vært klokket til 3.0GHz med stabil temperatur på 40-45*C. Har ikke CPU-z linken her nå dersom jeg sitter på den bærbare skolepc'en. Jeg tviler litt på at du egentlig har prøvd noen av delene. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Thermaltake SilentBoost er en super kjøler, minst like bra som big typhoon og er mye mindre, og bråker mindre. Passer til socket 939,940 og AM2. http://www.pcabusers.com/reviews/thermalta...ntboost/p2.html Er jo litt synd egentlig fordi jeg finner ikke noen steder det går ann å kjøpe den akkurat nå.. Den holder cpu'n min ved 35 grader ved last, og kostet 120 kroner eller noe:p 7491989[/snapback] Dette er noe ordentlig tøys. BT er mye bedre enn SilentBoost, som er en utgående modell (det er derfor du ikke finner den) og ikke holder følge ved overklokking. http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1601_5.html 7493438[/snapback] Den silent boost modellen du hadde der er ikke den jeg har i pc'en min ihvertfall, og den som var der har en 92MM open siden vifte, dersom min har en 80MM slottet panaflo vifte , har den faktisk bedre ytelse enn overnevnte. Ja, det stemmer at det er en utgåående modell, men gammel og simpelt betyr ikke at det er dårlig. BT trekker ikke luft riktig i forhold til de fleste kabinett, med mindre du har noen slags store hull i siden av kabinettet ditt eller noe. Den kunne også ha hatt bedre airflow over heatpipesene. Zalman CNPS9700LED f.eks. har mye bedre ordning av heatpipes og airflow. Men, prisen på min vifte og BT gjør at den minimale forskjellen i ytelse er litt av en smal sak, dersom jeg kjøpte min for 100 kr, og BT koster 400. Er litt artig at du nevner OC her da, når min X2 5000+ tideligere har vært klokket til 3.0GHz med stabil temperatur på 40-45*C. Har ikke CPU-z linken her nå dersom jeg sitter på den bærbare skolepc'en. Jeg tviler litt på at du egentlig har prøvd noen av delene. 7513664[/snapback] Så fra å påstå at SilentBoost er "minst like bra, eller bedre" enn BT, mener du nå at forskjellen er "minimal", antageligvis i BTs favør. Den er grei. Men det er altså mer enn en "minimal" forskjell. Hvis du ikke har noen data å vise til, foreslår jeg at du kjøper/låner en BT og dokumenterer påstanden din. I mellomtiden forholder jeg meg til publiserte tester. Alle tester av TT-kjølere: http://www.techpowerup.com/reviewdb/Cooling/Air/Thermaltake PS. Det er misvisende å fremstille åpninger/vifter i sidepanel som noe merkelig, dette er blitt ganske vanlig, f.eks. på kommende Antec P190, som nok blir mitt neste kabinett. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hei Har kortet a8r-mvp. Fra sentrum av den cpu viften og ut til disse komponentene er det: Til RAM: 6, 0 cm Til den sorte boksen som det står " Asus Radeon express" : 5,5 cm Til strøm: 8,5 cm Til " den blanke boksen" med navnet Asus på: 5,0 cm Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Har kjøpt en vifte som heter Freezer 64 Pro fra Artic cooling. Er denne bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå