Rune69 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Undertegnede driver en liten lokal datasjappe. Bestilte byggesett fra Hattelco for å skru sammen noen pc'er som skal selges i julerushet (nåja, hadde planer om det i alle fall). Delene ble sendt i to kolli 30.11 på kvelden. Kolli nr. 1 var meg i hende 05.12, noe jeg aksepterer fullt ut. Denne pakken har tatt den tradisjonelle veien Kristiansand --> Oslo --> Drammen --> Prestfoss (midt i Buskerud). Kolli nr. 2 er fortsatt ikke ankommet (pr. 09.12). Denne pakken som forøvrig ble registrert innlevert i Kristiansand 10 minutter før kolli nr. 1, har tatt en litt annen vei gjennom Norge, nemlig Kristiansand --> Oslo --> Tromsø --> Oslo. Noe lenger har den ikke kommet i skrivende stund. Jeg snakket med Postens kundeservice igår som ikke kunne hjelpe, pakken stod registrert 08.12 kl. 09.31 som videresendt fra Oslo, men den er nå 24 timer senere fortsatt ikke registrert i Drammen. Jeg lurte på om det fantes noen mulighet for å gjøre om pakken til ekspress for å få den i tide (idag kanskje...), men dette var ikke mulig ifølge Postens kundebehandler. Hvorfor så denne historien her? Vel, jeg lurer på om andre har erfaring med å klage til Posten og evtl. få erstatning eller annen kompensasjon for slikt sommel? Jeg leser i leveringsvilkårene til Posten: Posten er ansvarlig for registrerte postsendinger dersom disse er skadet, kommet bort eller forsinket. Ved forsinkelse av registrert postsending plikter Posten bare å yte erstatning dersom forsinkelsen skyldes grov uaktsomhet. Med forsinket menes en postsending som ikke er utlevert/forsøkt utlevert til adressaten, eller stilt til dennes rådighet innen den tiden som er angitt å gjelde for den aktuelle postsendingen. Har noen her på forumet noen gang mottatt erstatning for forsinket levering? Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ja, jeg bestilte singstar en gang, jeg fikk tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå