Gå til innhold

EA bruker kun 20% av ps3 sin kraft


Bradley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må ta og lese hva du selv skriver..

Det er GPU som er flaskehalsen i PS3

 

Kan ikke se at det du poster her har noen relevans for det. Ja, alle her inne vet at GPU til 360 er bedre enn det man forventer fra GPU til PS3. Men det er ingenting i dette her som tilsier at GPU'en i PS3 vil være noen flaskehals. Det er en fullstendig annen arkitektur og en annen måte å gjøre det på..

 

Jeg foreslår at du kikker litt tilbake i de xxxx antall trådene hvor man har diskutert dette før som forøvrig har blitt stengt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Må ta og lese hva du selv skriver..
Det er GPU som er flaskehalsen i PS3

 

Kan ikke se at det du poster her har noen relevans for det. Ja, alle her inne vet at GPU til 360 er bedre enn det man forventer fra GPU til PS3. Men det er ingenting i dette her som tilsier at GPU'en i PS3 vil være noen flaskehals. Det er en fullstendig annen arkitektur og en annen måte å gjøre det på..

 

Jeg foreslår at du kikker litt tilbake i de xxxx antall trådene hvor man har diskutert dette før som forøvrig har blitt stengt. :thumbup:

7461189[/snapback]

 

Tråden handler om at EA bruker 20% av maskinvaren i PS3

Det må bety Cell og ikke GPU

GPU er kjent artiktektur og den har ikke noe nytt som tar tid å optmalisere

 

Det er GPU som tar seg av grafikken, så med andre ord er GPU til PS3 flaskehalsen.

 

La oss si EA klarer å utnytte 80% bedre i PS3, betyr det ikke bli 80% bedre grafikk

Endret av Mus
Lenke til kommentar
Problemet nå fremover er at det kommer til å ta lenger og lenger tid, samt mer og mer penger å utvikle nye og bedre spill.

 

Dessuten er det ikke bare grafikken det kommer ann på.

7461184[/snapback]

 

Tror også at dette blir viktig framover. det er jo klart at hvis det samme spillet koster 20 millioner $ å utvikle til PS3 og 10 millioner$ til X360, vil mange utviklere flykte.

Lenke til kommentar

Dessuten er det ikke bare grafikken det kommer ann på.

7461184[/snapback]

 

 

når man har brukt 6 k på ps3 + hdtv til over 10 k så skapes det nok endel forventninger :)

7461397[/snapback]

 

ja, må få sagt at jeg er mektig imponert over f.eks motorstorm og FOM.

hvis man sammenligner med andre next gen launchspill så står disse to frem som meget ubre titler.

 

det hvisker liksom litt om hvilke kvalitetsopplevelser vi har i vente.

 

ps2 var notorisk vanskelig å utvikle for, mange sier det samme om ps3.

og hvis man sammenligner nyere ps2 spill som GOW med launch spill ser man at utviklerene har klart å presse utrolig mye juice ut av maskinen

 

hvis det samme viser seg å være sant med ps3 så stemmer kanskje det EA sier!

 

uansett så er jeg overlykkelig over kvaliteten på spilla så langt :D

det er nesten sånn at man forventer seg fps drop i resistance når ting er på sitt mest hektiske, allikevel går graffiken glatt som is.. helt utrolig hvor mye som kan renderes i sanntid på dette beistet :!:

 

og dette er kun launch spill jeg snakker om her, om 2-3 år tipper jeg vi finner spill av en helt annen klasse, som ikke ville vært rettferdig og sammenligne med xbox360

Lenke til kommentar

Argh, betyr dette virkelig noe?

 

Synes folk burde utsette alle disse diskusjonene inntil vi i det hele tatt vet hva de mener er 100% utnyttelse av kraften.

 

Og da gjenstår det også å se hva de 100 prosentene betyr for spillegleden.

 

For øyeblikket er det bare meningsløs hype.

Lenke til kommentar

Vel, trådstarter jo spørre seg selv det spørsmålet ettersom det virket som han svelget utsagnet til EA rått :p

 

Og, angående det der GPU snakket. Det er jo klart at ettersom GPUen i x360 er kraftigere enn den i PS3 og det er i SPUene (cell) osv kraften til PS3 ligger, så er GPUen en flaskehals. Hvor mye derimot?

After all, Cell skal ifølge Sony( see what I did there?)være mye kraftigere enn x360s PowerPC CPUs.

Lenke til kommentar

Hadde xbox 360 også vært utsatt og forsinket i evigheter, hadde vi fått spill som Gears Of War som launch spill. Spillene blir ikke automatisk bedre etter hvor lenge konsollen har vært ute på markedet, men hvor mye arbeid som blir lagt inn i spillet.. Hvor lenge har dem ikke holdt på med Motorstorm og resistance? Folk snakker ofte om launch spill som om det noe som bare har blitt skrapet sammen noen uker før realese, slik at konsollen skal ha noen lanseringsspill. Enkelte tilfeller er det slik, og det merkes fort, men det er ikke akkuratt tilfellet med Motorstorm og resistance! De har hatt mer en god tid på seg! Så hva gjør disse spillende så imponerende? Imponerende i forhold til Gears Of War f.eks? Det at de er noen av de første spillende til ps3, men har vært utviklet så og si like lenge GeoW?

Lenke til kommentar

EA snakker sjelden mer enn 20% sant, så jeg tar det de sier med en klype salt :)

 

Uansett så tror jeg at minnet er det som blir flaskehalsen på både X360 og PS3. 512MB til grafikk/cpu er litt for lite mener nå jeg. Dessverre så tror jeg at vi kommer til å få se mye lavoppløslige teksturer på disse "next-gen" konsollene....

Lenke til kommentar
Det som overrasker er dog hvordan de gnåler om hvordan grafikken vil bli mtp at de kun bruker "20%" av maskinens potensial. Men mtp at det er en playstation side så er kanskje ikke det så overraskende likevel.

 

Det jeg ser for meg er to maskiner,xbox360 og ps3, som begge har et veldig stort potensial, som stort sett vil levere praktisk talt identisk grafikk. Ps3 vil ha et overtak på noen titler og omvendt. De gangene det er snakk om overtak så vil det nok bare være flisespikkeri, ingenting å skrive hjem om altså.

 

AMEN!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...