Gå til innhold

Anbefalninger på gode kabinetter

Anbefalte innlegg

Heisan :D

Nå er det slik at jeg skal muligens bytte ut min gamle Thermaltake Xaser III V2000 Kabinett mot noe som er mye bedre.

Men jeg er ikke sikker på hva jeg skal kjøpe meg som kabinett enda, men har sett på noen kabinetter som ser bra ut, og som koster litt også. Men skal man ha skikkelig god kvalitet så koster det.

De kabinettene jeg har sett på til nå er disse:

Zalman Fatal1ty FC-ZE1 Computer Case

Lian Li PC-A10

Det er de 2 kabinettene jeg har sett på så langt. Så jeg vil gjerne høre hva dere mener er best osv. Men selvfølgelig kan dere komme med forslag på andre veldig gode kabinetter. Og husk på at jeg kan ikke kjøpe kabinetter som er høyere i pris enn 2800kr.

For øyeblikket så har jeg litt mere lyst til å kjøpe Zalman Fatal1ty FC-ZE1 Computer Case siden den ikke har noe front dør, men er usikker på hva jeg skal velge, så må spørre litt her :thumbup:

Og kom gjerne med + og - sider med de kabinettene som er listet opp her hvis dere kan.

Håper på svar fra noen her.

Hilsen Terminator 3

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://prisguiden.no/product.php?productId=49712

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...andv2&mcat=c432

2 rimeligere alternativer, som visstnok skal være ganske bra. Antec kabinettet har veldig gode kjølegenskaper og ser bra ut også ;)

7460520[/snapback]

Ok, takk for svar.

Men det er bare å komme med enda flere forslag på veldig gode kabinetter hvis dere vil :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det maxi eller midi kabinett du er ute etter? Lian Li er å anbefale uansett kabinett omtrent. Lian Li PCV2100BPLUSII ligger omtrent i maxprisklassen din :thumbup:

Ellers skal dette være veldig bra.

Ellers i midi størrelsen er Lian Li PC6070BPLUSII et knall valg. Har forrige verson.

7465660[/snapback]

Det er Midi kabinetter jeg er ute etter.

Og husk på at det nye kabinettet jeg skal ha meg må ha god luft kjøling, og må også se ganske bra ut. Den må også ha plass til minst 3 harddisker i kabinettet. Og ikke minst, så må kabinettet også ha gode løsninger på hvordan man kan plassere kabler osv.

Men jeg ser også på dette kabinettet nå: Lian Li PC-V1000BplusII

En kompis av meg har Lian Li PC-V1000B versjonen, og den er ganske bra den også.

Lenke til kommentar

Sistemann i denne tråden nevnte en Lian Li kabinett, og jeg kan bekrefte at det kabinettet er meget bra. Har selv hatt det og gjort en del modifikasjoner.

Om du er allergisk mot støy, så slipper det kabinettet ut veldig mye gjennom perforeringer. Om du derimot ikke synes at vifter og hdd støyer noe særlig, så slipper kabinettet ut mye varme og har sådan gode egenskaper.

Jeg kan nevne et minus i form av at hovedkortet blir snudd opp ned under installasjon. Noen synes dette er bra, andre ikke. Jeg synes det var helt ok.

Du har også mange muligheter for vifter i kabinettet. Om du gjør som jeg gjorde, støydemper de med asfaltplater og viftestyring, så har du i allefall et meget stillegående kabinett.

Ellers er jeg Lian Li patriot, synes kabinettene er veldig stilrene og enkle å jobbe med. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gigabyte 3D Aurora! Har et ved siden av meg her nå, det er helt genialt! God plass, stillegående, pent, kjølig... Dessuten er det ikke så banalt og overprisa som Lian Li (beklager, måtte si det)

7467347[/snapback]

Jeg er helt enig. Hvorfor skal gode og logiske kabinetter koste skjorta??

Lenke til kommentar

kanskje fordi de er god eog logiske?

anyway. pc6070 kassene har problemer med god kjøling. vifta som sitter ved harddiskene får ikke så mye luft, og den er ikke å go å kable i heller, det blir fort trangt.

i den prisklassen du er i så hadde jeg valgt coolermaster stacker 830, litt tungt, men veldig god plass og helt rå kjølig. jeg kjører 5 stk 12cm vifter nå og har plass til enda 3 til. (4 dersom jeg tar ut viftestyringa og dvd spilleren)

alternativt er lian li cuben. den er jo dobbelt så brei som vanlige kasser, men dersom det ikke er en hindring så er den kassa noe av det råeste du kan få kjøpt nå om dagen. masse plass, veldig god kjøling og stilrent design.

snekker'n har testa cuben med de fleste extramodulene som er laga, link finner du i signaturen til snekker'n

legger ved et bilde av min stacker 830:

Lenke til kommentar
Gigabyte 3D Aurora!

pent

7467347[/snapback]

Pent?, er det dette kabinettet det er snakk om, pent er ikke det første ordet som faller meg inn...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
official3d.jpg

Billigste pris i prisguiden er 1300 kroner og betale 1300 kroner og få det utseende med på kjøpet, nei takk...

Lian li (PC-6070B) eksempel, 95 kroner dyrere enn gigabyte sitt...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
pc6070bplusii_org.jpg

Er i hvertfall ikke i tvil om hvilket av de to jeg hadde kjøpt...

Edit:

Cube Case er et meget godt alternativ, men det er ikke billig det blir fort penger av det når man skal ha litt ekstra moduler og annen moro. Jeg endte opp med litt under 4k for mitt når jeg var ferdig...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43123

I laik it :D

dette sendes i posten til meg, as we speak.

7471341[/snapback]

Jeg kikka på det kabinettet, og jeg må få konkludere med at tynn alu ikke frister. Som jeg har nevnt tidligere, så er jeg allergisk mot støy. Tynn alu er ikke godt nok når du vil ha en stille og rolig maskin. Selvfølgelig spiller termiske egenskaper en stor rolle for valg av kabinett, i allefall om du klokker mye og har mye hardware i kabinettet.

Kabinettet var veldig pent, men jeg kan ikke anbefale det, nettopp fordi jeg er opptatt av støy.

Lian Li er etter min mening noe av det beste jeg har skrudd i, enkelt og greit. Men de "billig" variantene vi ser, type SCAND utgavene av 6070, blir for tynt. Selv har jeg nå et desktop kabinett fra Lian Li. Dette kabinettet har to brakketter for optisk enhet og plass til to stk hdd. Problemet er at skjermkortet mitt er altfor langt, et 7900GTO. Så jeg får ikke brukt begge plassene til en optisk enhet uten at det kræsjer med skjermkortet mitt.

Lenke til kommentar

jeg nevnte også tidligere at de 6070 kabinettene fra lian li har svak kjøling. 2 vifter totalt og den som drar luft inn har i tillegg dårlig lufttilførsel.

hvis du jakter på en mer solid kasse så gjenstår jo mitt andre forslag, nemlig CM stacker 830. 10kg aluminium, opptil 8 (9 dersom du ofrer all plass i front til hd moduler) stk 12cm vifter, uttagbart hk brett, opptil 8 disker (12 dersom du ofrer all plass i front til hd moduler), veldig god plass, pent design (synes jeg i alle fall) og komplett utstyr for konvertering til BTX dersom det er ønskelig.

fåes i helt svart eller sølv med svarte detaljer (min favoritt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...