marius883 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Hei! jeg har en pc bestående av: Asus A7V600 hovedkort Amd Athlon Xp 2800+ prosessor Saphfire Radeon 9600 Atlantis skjermkort 2 gb Twin mos ddrv400 2 harddisker: en på 160 gig, og en på 120 gig Det som er problemet er at jeg har bytta kabinett, og når jeg slo på pcen etter kabinettbytte så fikk jeg xp bootscreen, også når velkomst skjermen skal komme, fikk jeg en blåskjerm! pcen fungerte helt greit før jeg bytta kabinett, har sjekket at alle kabler står der de skal osv. prøvde også et geforce 5500 kort, uten lykke, samme blåskjerm får jeg også hvis jeg prøver å starte i sikkermodus! har også formatert begge diskene nå, og prøvd å innstalere xp på nytt, xp kopierer innstalasjonsfilene, også når pcen restarter igjen og den skal begynne å innstalere xp får jeg samme jævla blåskjermen igjen! Noen som kan hjelpe? takker for svar Endret 11. desember 2006 av marius883 Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) God morgen, har du tilfeldigvis skrevet ned feilkoden på blåskjermen ? Den fine STOP: 0xnoe (noe) Og den prosessen som forutsaker problemet (Dersom den er oppgitt der). Det er informasjon som vil mest sannsynlig gjøre det mye lettere å finne årsaken til problemet. Mvh, Beej80 Endret 9. desember 2006 av Beej80 Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Hei! Her er det som står på blåskjermen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL *** STOP: 0x00000000A (0x3A9C462A, 0x00000002, Ox00000001, 0x804F1BC1) Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Skjønner du noe av det eller? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 STOP: 0xA IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL er vanligvis driverrelatert. Under er en link til MS sine sider som sier hvordan du kan feilsøke problemet. http://support.microsoft.com/kb/314063/ En annen ting som du kan vurdere, og som jeg ikke vil se helt bort i fra her, ettersom du ikke gjorde noen endringer på systemet mellom kabinettbytte er at du har klart å skade minnet ditt. Så jeg ville ha vurdert å skaffet memtest86, og kjørt det et par runder for å se om du får noen feil der. Lykke til, skulle du trenge mer hjelp er det bare å spørre. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 STOP: 0xA IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL er vanligvis driverrelatert. Under er en link til MS sine sider som sier hvordan du kan feilsøke problemet. http://support.microsoft.com/kb/314063/ En annen ting som du kan vurdere, og som jeg ikke vil se helt bort i fra her, ettersom du ikke gjorde noen endringer på systemet mellom kabinettbytte er at du har klart å skade minnet ditt. Så jeg ville ha vurdert å skaffet memtest86, og kjørt det et par runder for å se om du får noen feil der. Lykke til, skulle du trenge mer hjelp er det bare å spørre. Mvh, Beej80 7463879[/snapback] Når du sier skadet minnet, da mener du ram brikkene? når jeg byttet kabinett, så lot jeg ram brikkene, og prossesoren stå på hovedkortet, det eneste jeg koblet fra var alle kabler, harddiskene og cdromene.. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hepp, ja jeg mente ram brikkene. Men som jeg ikke tok med i forrige innlegg så kan feil under memtest86 også komme av : 1. Skadet minne. 2. Skadet CPU. 3. Skadet hovedkort. Statisk elektrisitet er skummelt, og kan ødelegge ting, det er derfor alltid en viss risiko forbundet med det meste som innebærer at man håndterer maskinvare. Selv om det ikke ofte skjer da. Det er derfor det anbefales at man er jordet hele tiden mens man utfører slikt arbeid. Nå, jeg har ikke sagt at det må være minnet, det kan fremdeles være en driver eller lignende som ikke er helt på stell. Men siden du har foretatt en reinstallasjon, og installert nye drivere, de nyeste regner jeg med, så kan det være det er hardware. Dette kan for sjekkes ved å kjøre memtest86, (tar 1 time eller så). Hvis ikke hadde det vært fint om du kunne ha sagt hvilken prosess som forutsaker problemet. (Bruker å være oppgitt på blåskjermen, rett etter STOP koden). Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Hepp, ja jeg mente ram brikkene. Men som jeg ikke tok med i forrige innlegg så kan feil under memtest86 også komme av : 1. Skadet minne. 2. Skadet CPU. 3. Skadet hovedkort. Statisk elektrisitet er skummelt, og kan ødelegge ting, det er derfor alltid en viss risiko forbundet med det meste som innebærer at man håndterer maskinvare. Selv om det ikke ofte skjer da. Det er derfor det anbefales at man er jordet hele tiden mens man utfører slikt arbeid. Nå, jeg har ikke sagt at det må være minnet, det kan fremdeles være en driver eller lignende som ikke er helt på stell. Men siden du har foretatt en reinstallasjon, og installert nye drivere, de nyeste regner jeg med, så kan det være det er hardware. Dette kan for sjekkes ved å kjøre memtest86, (tar 1 time eller så). Hvis ikke hadde det vært fint om du kunne ha sagt hvilken prosess som forutsaker problemet. (Bruker å være oppgitt på blåskjermen, rett etter STOP koden). Mvh, Beej80 7464011[/snapback] tok ut to av ram brikkene nå, så prøver jeg å innstalere xp igjen.. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Tror det var en ram brikke som var død ja, tok ut den på 1GB, og prøvde innstalasjonen igjen, tror det virker nå! så får jeg heller klare meg med 1 gig ram ei stund.. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Uffda. Leit å høre. Anbefaler fremdeles at du kjører memtest86, med begge brikkene, og dersom du får feil, så får du prøve å kjøre det på en og en brikke. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Uffda. Leit å høre. Anbefaler fremdeles at du kjører memtest86, med begge brikkene, og dersom du får feil, så får du prøve å kjøre det på en og en brikke. Mvh, Beej80 7464089[/snapback] Hei igjen, jeg har nå fått igang pcen igjen, det jeg gjorde var: tok ut de to ram brikkene på 512mb, så jeg sto igjen med 1gb, og da kom det ingen blåskjerm, innstalerte xp, og alt fungerte utmerket, så slo jeg av pcen igjen, satte inn ram brikkene igjen, og starta på nytt, da kom jeg rett inn på xp uten blåskjerm, innstalerte alt av drivere osv, og siden har jeg ikke merket noe galt. så da lurer jeg litt på hva var det egentlig som ver problemet? Tusen takk for all hjelpen, da slapp jeg å sløse bort penger på å få den på verksted.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå