Gå til innhold

Låse opp Siemens M65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, den ER nok låst. Jeg får bare NetCom-sim til å virke.

 

Hva kan kundesenteret gjøre? De kan vel ikke trykke på en knapp så er den opplåst? Jeg har låst opp andre Siemens-telefoner via hjemmesiden til NetCom. Da taster jeg bare IMEI-nummeret og får en kode som skal tastes på telefonen...

 

Jeg misliker tanken på at de henviser meg til et verksted, hvis det er slik man gjør det...

 

 

Men, jeg vil gjøre som det står på hjemmesiden:

 

Vi finner ingen låskode til oppgitt IMEInummer. Sjekk om telefonen er ute av bindingstid (12 mnd fra kjøpstidspunktet) eller om telefonen er låst til annen operatør. Dersom telefonen er ute av bindingstid og låst til NetCom som operatør, kontakt Deltaservice på tlf 982 22 090
Endret av Kerrigan
Lenke til kommentar
Ja, den ER nok låst. Jeg får bare NetCom-sim til å virke.

 

Hva kan kundesenteret gjøre? De kan vel ikke trykke på en knapp så er den opplåst? Jeg har låst opp andre Siemens-telefoner via hjemmesiden til NetCom. Da taster jeg bare IMEI-nummeret og får en kode som skal tastes på telefonen...

 

Jeg misliker tanken på at de henviser meg til et verksted, hvis det er slik man gjør det...

 

 

Men, jeg vil gjøre som det står på hjemmesiden:

 

Vi finner ingen låskode til oppgitt IMEInummer. Sjekk om telefonen er ute av bindingstid (12 mnd fra kjøpstidspunktet) eller om telefonen er låst til annen operatør. Dersom telefonen er ute av bindingstid og låst til NetCom som operatør, kontakt Deltaservice på tlf 982 22 090

7465756[/snapback]

 

Det som skjer hvis du ringer 05050 er at de skaffer låsekoden til deg. Så får du den enten via SMS, epost, eller ved å ringe igjen neste dag. Og som sagt, ingen biter.

 

Du kan også ringe Deltaservice direkte, det pleier også å fungere ganske greit - da slipper du å gå via NetCom.

Lenke til kommentar

7472829[/snapback]

Hvem er Deltaservice?

De er et av norges største serviceverksted og holder til i drammen og kongsberg.

Låser de opp telefoner ulovlig før bindingstiden er ute?

Kun hvis du betaler netcom for dette først.

Eller er det en underdivisjon av NetCom?

De er ikke en underavdeling av NetCom, men samarbeider med dem.

Lenke til kommentar

Hvor mye betaler man til NetCom? Full pris som telefonen skulle koste?

 

Sett at jeg kjøper en dyr telefon billig på grunn av låsing. En måned senere ser jeg en tøff Qtec og vil bytte. Er de helt nazi på dette, eller kan jeg gi den låste telefonen min til en fetter som bruker Chess hvis jeg lover å fortsetter å bruke abbonnementet mitt på Qtecen? Selvsagt må Qtecen være en ulåst en, for jeg kan ikke kreve sponsing to ganger...?

Lenke til kommentar

Du må nok betale for å låse opp telefonen da ja.

Kan ikke forvente å få ting gratis for at du pluttselig bestemmer deg for at du vil ha noe annet.

De gir deg penger for at du skal bli hos de, og den telefonen vil da være hos Chess. Sier seg selv at de da vil ta betalt for å gi deg låsekoden.

Lenke til kommentar

1) Man kan få låsekoden før tiden ved å avbryte bindingstiden og betale påfølgende bruddgebyr. Når betalingen av bruddgebyret er betalt inn til NetCom, kontaktes DeltaService av en kundekonsulent, og de kan maile låsekoden til deg. Dette er helt lovlig.

 

2) Subsidiene på låste telefoner uten bindingstid pleier bare å være opp til 300kr, dvs at du kan spare mye ved å kjøpe en telefon uten operatørlås, i hvert fall hvis du har en tendens til å ville bytte telefon hver mnd. Bruddgebyret ligger jo på 375-1500kr.

 

Og vet du hvordan jeg fikk vite alt dette? Jeg ringte 05050! Og de bet ikke hodet av meg eller noe, og ønsket meg til og med en fortsatt fin dag :!: Dessuten kom jeg rett gjennom uten ventetid, midt i lunsjen.

Endret av Rubberpiggy
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Da er telefonen min opplåst, takket være Deltaservice. Hyggelige folk og rask responstid. Gratis, siden bindingstiden er ute.

 

Han spurte etter IMEI-kosen og to bokstaver som står bak batteriet.

Det er lurt å skrive disse ned på forhånd, ellers må du slå av telefonen og ringe opp igjen :-)

7720510[/snapback]

 

Ble de glad for kosen? :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...