Mannen med ljåen Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 http://www.lidl.no/no/home.nsf/pages/c.o.2...L6_mobiltelefon Er det et godt tilbud? Jeg har Siemens M65 fra før, og TRENGER strengt tatt ikke ny. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Beklager hvis dette oppfattes som harselering med trådstarter. Det er IKKE intensjonen. That said, å kjøpe Mobil på Lidl er vel den eneste måten man kan sikre seg mer trøbbel mtp. garanti/reklamasjon enn hva man i dag opplever med nettbutikkene. "fiktiv samtale": Meg: Hei! Jeg kjøpte en motorola telefon her for halvannet år siden - og nå nekter den å ta i mot samtaler. Lidl: Vi selger da ikke mobiltelefoner? Meg: Joda, jeg skal vise deg kvitteringen, - der er den! - midt mellom 1,5 liter Coca Cola og Cheese Doodles. Lidl: Ja sannelig... Hmmmm... Meg: Jeg ønsker å reklamere - hvor kan jeg gjøre det? Lidl:...Det må vel bli i ferskvaredisken? hahahahha.... måtte bare leke litt med tanken.... Just another manic mon...ERMH SUNDAY! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 De har å forholde seg til kjøpsloven, de som alle andre! Har de ikke eget mobilverksted, så må de bare ta den inn igjen og gi meg pengene. Jeg blåser i om det er Lidl. Jeg stiller dette spørsmålet på et mobil-forum fordi jeg ikke vet om telefonen er god, eller om prisen er rett. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er en helt grei pris, ca 100kr under alle de andre. Telefonen er jo ikke akkurat noen supertelefon. Leter du litt rundt finner du nok bedre telefoner blant annet på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Bruktmarkedet er ikke et alternativ, men er den merkbart bedre enn min Siemens M65? Annonsen sier at det er Blåtann. Det er bra. Jeg vurderer handsfree til bilen min, og min Siemens har bare infrarød. Hva mer må jeg kjøpe? SHELL-stasjonene selger et jallamerke Blåtann-sett til tusenlappen. Er det virkelig et godt tilbud? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Vil tro den er ganske mye bedre ja, M65 er ikke akkurat noe glansbilde. For bluetoothhodesett holder det med 250,- +frakt jf. prisguiden https://prisguiden.no/product.php?productId=41560 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Da tror jeg at jeg kjøper den, hvis den ikke er utsolgt. Er det noe jeg VIRKELIG hater, så er det folk som ringer mens jeg kjører. Er det et krav at handsfree'en kobler ut bilradioen når det ringer automatisk? Hvordan kobles dette? Jeg kjører Peugeot 406 1997.mod med helt ny uoriginal SONY stereo. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 De har å forholde seg til kjøpsloven, de som alle andre!Har de ikke eget mobilverksted, så må de bare ta den inn igjen og gi meg pengene. Jeg blåser i om det er Lidl. Jeg stiller dette spørsmålet på et mobil-forum fordi jeg ikke vet om telefonen er god, eller om prisen er rett. 7472675[/snapback] Jajaja... Det jeg stiller spørsmålstegn ved er hvorvidt det er hensiktsmessig å løpe risikoen med trøbblete reklamasjonsforhold for å spare 100 kroner på en telefon. Eller for den saks skyld teknisk support, hjelp, dersom det skulle oppstå andre problemer. 100 kroner er ikke mye å betale for å "forsikre" seg om at man gjør en handel med en seriøs aktør. Mitt tilsvar er at jeg gennerelt ikke vil anbefale å handle mobiltelefon uten å ha satt meg inn i hva slags hjelp / support jeg fåt DERSOM noe går galt. Ihvertfall ikke hos folk som lever av å selge melk og brød. Dette er en telefon det er solgt svært lite av i Norge, og kvaliteten på produktet kan derfor være vanskelig å fastslå. Anbefaler deg å gå for en "tryggere" modell og å kjøpe den ett sted du kan få hjelp dersom noe går galt. Tok en rask kikk på nettet og selv elkjøp (som ikke er den billigste på telefoner) har 8 modeller til under 1000lappen i sin webshop. Flere av disse med bedre specs enn Motorola L6. Lenke til kommentar
trehesten Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Til den prisen er det en bra mobil. Men må som andre her si at jeg er svært skeptisk til å kjøpe mobil på Lidl. Vi har solgt 10-15 stk av denne telefonen i vår butikk, og har ikke hørt noe negativt fra kundene på den, selv om det ikke alltid betyr at alle er fornøyde. Kamera, Båtann og tynn telefon til under 1000 lappen er sjeldent. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Men, noen påstår at den er bra, men ikke best. Hvilken ER best? Jeg er veldig fornøyd med min Siemens. MP3 er ikke nødvendig, men jeg vil ha noe med standard USB-plugg så jeg kan bruke den som GPRS-modem. Jeg vil ikke kjøpe en "datakabel" til 400 kr for den telefonen jeg har nå. Jeg hater slike spesielle plugger. Det er farlig å si max 1000 kroner, for hvis dere vet om en god en til 1100 så får jeg den jo ikke. La oss si at vi sier rundt 1500 kroner. God skjerm og godt kamera. Helst minnekort. Men, den eneste grunnen til at jeg kjøper ny er jo egentlig handsfreen. Lenker til Komplett mottas med takk. PS. Ikke noe med Windows Mobile. Jeg er OpenSource-elsker, men alt går unntatt Windows. Den børligge like godt i hånden som min Siemens, som jeg egentlig er 100 % fornøyd med bortsett fra ustabilitet. PS. Det er NetCom-dekning på hytta. Ofte bruker jeg mobilen som modem og surfer på laptop. 3g er en god ide, men jeg vil også bruke opera (mini?) en del. Endret 10. desember 2006 av Kerrigan Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Motorola w375 er ett godt alternativ til en fin pris (ca 1200,-). Den har USB tilkobling og ser jo unektelig meget bra ut! Mer info om den finner du her Nokia 5200 er ett enda bedre alternativ dersom du kan stå i 1500,- Den har usb tilkobling - minnekort støtte m.m Utfyllende info om denne finner du her . edit: Nokia 5200 til 1399 inkludert startpakke fra chess. Ingen operatørlås! Det var noen forslag.. Endret 10. desember 2006 av KRZT Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Tusen takk! Lurer på å slå på stortromma denne gangen. Har alltid hatt Low End-telefoner. Den første fikk jeg av min søsters venninne fordi hun klaget på batteriet... Kan du linke til en Handsfree, og forklare de spørsmålene jeg stilte lenger oppe ang. muting av radioen? Jeg elsker dette forumet :-) Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Hb-Pv700 er ett billig og bra bluetooth headsett med god kvalitet (har hatt ett slikt selv) 295,- kroner. (koster 449,- på gsm.no så dette virker til å være ett bra tilbud!) Når det gjelder lyd i bilen er det ikke ett krav at lyden i bilen skal "mutes" automatisk når telefonen ringer - så dette foreslår jeg at du fikser ved å trykke på "att" knappen på spilleren din når telefonen ringer. Det er forøvrig ett krav at telefonen skal være montert i holder dersom du skal operere telefonen mens du kjører (jepp å prate i handsfree er pr. def å bruke telefonen) så der anbefaler jeg deg å kjøpe en universal holder (fås for ca 79-99 kroner på Claes Ohlson / Feiltema). Mobilen skal nemlig være "fastmontert". Edit: Exibel (nederst på siden) er en finfin universal mobilholder som festes i ruta med sugekopp. Koster riktignok litt mer (129-149,-)- men den passer selv om du skulle bytte telefon og sparer deg for "hull i dæsjen". Og er myeee billigere enn en original holder! Endret 10. desember 2006 av KRZT Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hvorfor telefonen må være fastmontert: Forskrift om forbud mot førers bruk av håndholdt mobiltelefon under kjøring med motorvogn trådte i kraft 15. mars 2000. Der står følgende: 'Fører av motorvogn må ikke bruke mobiltelefon under kjøringen, med mindre mobiltelefonen under bruken er plassert i eller på en holder som er forsvarlig fastmontert i motorvognen. Holder skal være montert i umiddelbar nærhet av rattet og så nært førers ordinære synsfelt under kjøring som praktisk mulig, med mindre holderen er en integrert del av kjøretøyets originalinnredning.' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå