Gå til innhold

Noen spørsmål, harddisk og tilbakekompatibel? ++

Thor.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wii er bakoverkompitabel med GameCube, du kan putte GameCube-diskene rett i disk-slotten. Wii har 512 MB innebygd flashminne. Dette kan utvides med Flash-kort på opptil 2 GB. Man kan laste ned NES (Nintendo Entertainment System), SNES (Super Nintendo Entertainment System), Nintendo 64, Sega Megadrive, Commode 64 og Turbografx-spill til et forholdsvis lite beløp.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Ok. Da er spørsmålene i førstepost besvart grundig nok. I mitt syn så er Wii veldig tilbakekompatibel. Men flashminnet, det må vel selvsagt være laget av nintendo?

Og måten å handle wii spill på.. Er det sann ringkontant-lignende kort?

Lenke til kommentar

Vel. Man kjøper Wii-points. Dette kan gjøres ved å kjøpe noe som kan ligne på kontant-kort i butikker (Vet ikke om dette blir mulig i Norge, men regner med det). Eller så kan man kjøpe med bankkort via Wii (Må da ha et gyldig Visa/Mastercard-bankkort).

Du kan kjøpe hvilket flash-kort du vil! Det har ingenting å si hvilket merke du kjøper, Wii er kompitabel med alle de forskjellige merkene.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Må ha kan man ikke bruke flashdisken til å lagre GC spill? Sikker på at jeg hadde lest det et sted.

7460177[/snapback]

Nei, tror ikke det. Av det jeg har hørt må disse lagres på GameCube minnekort. Dette er sikkert av den enkle grunn at spillene tross alt ble utviklet med støtte for kun minnekort.

Lenke til kommentar
Hm ok, blir det og GC kontroller på meg da :=) gc minne kort kan vel ikke koste all verden.

7460197[/snapback]

De koster en del faktisk. Minnekort laget spesielt for en konsoll er som oftest vanvittig dyre. Sett i forhold til lagringsplass og kapasitet.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Hm ok, blir det og GC kontroller på meg da :=) gc minne kort kan vel ikke koste all verden.

7460197[/snapback]

Et orginalt minnekort for Gamecube med 8 mb lagring (128 blokker i nintendo's størrelsesformat) kostet 200 kroner når gc var populært

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...