Gå til innhold

Stop ved 3.6 ghz med E6600?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Hadde en annen tråd, men den døde ut så jeg lager en ny en ;)

Har i det siste pørvd å overklokke min C2D E6600. har kommet opp til 3.6 ghz med 1.50 vCORE. Men klarer ikke komme høyere. Minne er på 5-5-5-15 fsb:dram 1:1 vDIMM er på 2.3. vMCH er på 1.55. vFSB er på 1.40. Har xp logoen oppe i 2 sekunder når jeg prøver med noe høyere. Har prøvd å økt vCORE til 1.56.

klokkingmore2.jpg

Hardware:

Asus P5W DH

C2D E6600

Corsair 6400 C4

Zalman 7700cu

Dette er min første overklokk så er jo egentlig ganske fornøyd :thumbup:

Endret av whoami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin klokk det der!

Temperaturen var ganske høy...men dette er vell under full load på begge kjerner.

Jeg har samme hovedkort og cpu, men en annen ram (drittram).

Jeg kommer ikke lenger enn 3.5Ghz, men mistenker sterkt at dette er på grunn av minnet. Må jeg øve spenning på north bridge ved 3,5-3,6Ghz?

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp :thumbup:

Systemet mitt blir altfor varmt så jeg skal vente til jeg får råd til vannkjøling :yes:

Noen som har noen bra forslag? Har sett litt på Corsair Nautilus 500 er dette et greit sett? Skal også ha vannkjøling på hk og kanskje GPU noen forslag? Også lurte jeg på åssen det er med vannkjøling på LAN. Er det vanskelig å flytte på pcen osv?

Lenke til kommentar

"gså lurte jeg på åssen det er med vannkjøling på LAN. Er det vanskelig å flytte på pcen osv?"

Nope .. om du tank / t-line inne i dattan så är det inga problem. Kan shakea, vända å skaka, bara du har tätt i slangarna från början så e det inga problem.

No problemas

testa du TAT eller?

Lenke til kommentar
Det er så sykt fristende å begynne med overklokking når jeg leser om det, men jeg tør bare ikke. Hva om noe går gale... Garantien forsvinner sant?

7472073[/snapback]

Ja hvis du sier at du har overklokket, og at komponentene døde under overklokking. På en annen side er det ikke lett å bevise for butikken at komponentene har dødd pga. overklokking.

Egentlig skal det en god del til å drepe noen komponenter hvis du er forsiktig å følger med på temperaturene.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

5 grader av 60 er 8-9%... Det er ganske mye dersom det eneste du gjorde var å bytte kjølepasta.

Ligger på 40/62 grader selv med en E6600 => 3GHz med 1333 FSB stock cooler, skal over på vannkjøling men trenger ett par komponenter før jeg kommer igang.

Eneste jeg har gjort med OC'en er å legge inn FSB til 1333, synced memory (brutalt ustabilt unsynced av en eller annen grunn)... Ingen volt endringer så langt. Har tenkt meg lengre opp, når jeg får inn vannkjølinga.

Lenke til kommentar
60-65 etter ca 1 time css spiling ;) Har også byttet kjølepasta på hk med artic silver 5 men tempraturen sank nestne ikke, rundt 5 grader bare  :hmm:

7472860[/snapback]

Har du 2 skjermer? Slik at du ser ting live?

Du må hugse på at temp synker VELDIG fort når cpu'n ikkje har 100% cpu usage!

Var mange før i gamledager som sjekka tempraturen i bios etter å ha spelt... den viste jo sefføglelig bra temp, for da hadde den fått stått idle i eit par sekunder!

Lenke til kommentar

Beklager seint svar. Nei jeg har ikke 2 skjermer, men jeg trykket alt + tab når jeg spillte. Har nå klart 3.8 Ghz :thumbup: Tror hk stopper meg siden jeg har den versjonen med bare 1.65 Mch eller hva det heter :hrm: Har klart å boote med bus på 433, men kom ikke lenger en til xp startup logoen.

Klokkk.jpg

Mvh Sindre

Endret av whoami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...