Gå til innhold

RAM til spillPC, maks 2400 kr

nerium

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt hjelp til kjøp av nye RAM-brikker. Jeg skal kjøpe ny PC, Core 2 duo med Asus P5N32-SLI Premium/WiFi hk, og Asus Geforce 8800 GTS skjermkort. I skrivende stund har jeg to alternativer:

Corsair TWIN2X-6400 2 GB CL5 eller

Kingston HyperX 2GB 750MHz DDR II DIMM PC2 6000

hvilke av disse er best?og hva er forskjellen på cl4 og cl5, hva er "best"?

håper noen kan hjelpe meg :)

Nerium

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for Corsair TWIN2X-6400 2 GB CL5 brikkene. Core 2 duo krever kjapt minne for å oppnå best mulig klokkepotensiale. Om minnet har CL5 eller CL4 har ingenting å si. Du vil aldri merke noen fysisk forskjell i spill eller noenting. Det eneste som det vil bli forskjell på er noen få poeng ekstra i 3d mark og lignende. Hvis du ikke driver aktivt med benchmarking er det absolutt ikke vits i å ta hensyn til CL nummeret, det har ingen betydning.

edit: skriveleif

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!!Men jeg lurer på om hovedkortet jeg skal kjøpe klarer å dra 800mhz ram? En jeg spurte om råd i en nettbutikk sa "Hovedkortet støtter i alle fall fint 667MHz RAM. Asus sier at det også støtter opp til 800MHz, men da på eget ansvar (overklokking). Så jeg ville nok gått for det Kingston settet du har satt opp der".

Men jeg fant ut i stad at nettbutikken bare selger Kingston RAM med 800mhz så jeg burde kanskje ikke la meg "lure" av hva han sier?

Nerium

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar!!Men jeg lurer på om hovedkortet jeg skal kjøpe klarer å dra 800mhz ram? En jeg spurte om råd i en nettbutikk sa "Hovedkortet støtter i alle fall fint 667MHz RAM. Asus sier at det også støtter opp til 800MHz, men da på eget ansvar (overklokking). Så jeg ville nok gått for det Kingston settet du har satt opp der".

Men jeg fant ut i stad at nettbutikken bare selger Kingston RAM med 800mhz så jeg burde kanskje ikke la meg "lure" av hva han sier?

Nerium

7458934[/snapback]

du klarer jo fint å klokke minnet oppover da :) går greit å klokke den rammen der den er klokkevennlig den, og den klarer sikkert 1000mhz den, uten at jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...