Gå til innhold

Core2Duo eller Athlon64 5000+?


-Eriksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bare er det dødt, en Fx-62 @ 3Ghz er lik en E6600 stock når det gjelder det meste. Clocker du E6600 litt feks opp til 2.7Ghz som ikke er noe stress selv med boxed kjøling så vil den gruse Fx-62.

 

E6600 er også mye billigere enn Fx-62, mens Fx-62 koster ca 7000,- så får du E6600 til ca 2500,-. Til og med E6700 er billigere enn Fx'en ikke at det er noe vits

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Det aller beste er å gå for Core2 Duo. Da får du meget bra ytelse, til lite penger, meget bra overklokkingsegenskaper, og en AMD X2 5200+ er ganske så mye dårligere enn en C2D E6600. Som andre har nevnt, så vinner en C2D E6600 (2.4 Ghz) mot en AMD FX-62 (2.8 Ghz) i nesten alle tester, inkludert spill, 3D rendering, syntetiske tester på CPU osv. I tillegg, så klokker E6600 ekstremt bra. Gå for E6600

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sitter på en Core 2 maskin nå, ikke min altså, men vil ikke si jeg er så veldig imponert.. :hmm:

 

Riktignok den rimeligste da, en E6300..

7458640[/snapback]

 

 

det er bra si det til dem :thumbup: sitter med en fx-62 jeg :) syns den funker fint jeg.. prøvde å klokke litt å jeg nådde 3 ghz.. så ville ha godt får amd :D

7458993[/snapback]

 

 

Si hva til dem? ... At de burde kaste bort 7000.- på en CPU som blir skambanket av en til 3000.- ?

 

AMD K8 er ferdig, enkelt og greit.

7466075[/snapback]

 

Det er bare *en* Formann! :):thumbup:

 

Spøk til side...:

 

Dersom du bare skal ha ett billig system som drar lite strøm så er de rimeligste single-core A64-versjonene bra kjøp.. ihvertfall dersom du bare skal sitte å spille ditt favoritt-spill.. og klokker dem "litt".

Bruk da penga på skjermkortet istedet.

Lenke til kommentar
Sitter på en Core 2 maskin nå, ikke min altså, men vil ikke si jeg er så veldig imponert.. :hmm:

 

Riktignok den rimeligste da, en E6300..

7458640[/snapback]

 

 

det er bra si det til dem :thumbup: sitter med en fx-62 jeg :) syns den funker fint jeg.. prøvde å klokke litt å jeg nådde 3 ghz.. så ville ha godt får amd :D

7458993[/snapback]

 

håper ikke trådstarter tar disse 2 innlegga seriøst.

 

svarer på innlegg 1. du sier du sitter på en core 2 duo pc men er ikke imponert. kan du fortelle meg hvorfor? du vet at prosessoren ikke gjør jobben til skjermkortet eller systemramet. tviler på at prossesoren faktisk har noe med ditt problem å gjøre,eller din venns.

 

svarer innlegg 2. fx-62 koster hva??.. og blir eid av E6600 som er over dobbelt så billig. med bedre klokkeegenskaper. at du gjorde et feil kjøp betyr ikke at alle andre skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Er det sånn at AMD har planer om og gjøre noe stort comeback i de nærmeste år, sånn at det faktisk kan lønne seg og investere ett AM2 oppsett :hmm: ?

7504961[/snapback]

 

De kommer jo med K8L som visstnok skal yte ganske bra.

Intel kommer også med ny kjerne snart, "Penryn" som vil gå på Socket 775, så jeg tror ikke du bommer uansett.

 

Bortsett fra ytelsen fra nå til da K8L kommer da, hvis du bestemmer deg for AM2 oppsett.

Lenke til kommentar
Er det sånn at AMD har planer om og gjøre noe stort comeback i de nærmeste år, sånn at det faktisk kan lønne seg og investere ett AM2 oppsett :hmm: ?

7504961[/snapback]

 

De kommer jo med K8L som visstnok skal yte ganske bra.

Intel kommer også med ny kjerne snart, "Penryn" som vil gå på Socket 775, så jeg tror ikke du bommer uansett.

 

Bortsett fra ytelsen fra nå til da K8L kommer da, hvis du bestemmer deg for AM2 oppsett.

7505032[/snapback]

 

Så det er egentlig ravende likegyldig om jeg velger AMD eller Intel? På lang sikt selvføgelig? Nå knuser jo Conroen alt bortsett fra storebrødrene sine :p

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hva tallene som står bak AMD proseesorene egentlig betyr? Som f.eks 5000+..En kamerat sa at det var klokkehastigheten i forhold til en intel, men det høres jo helt på jordet ut..

7507972[/snapback]

 

Offisiellt så tror jeg det står for hva den CPUen yter i "Sempron" MHz.

Uoffisiellt så er det hva den yter i P4 MHz.

Lenke til kommentar
Sitter på en Core 2 maskin nå, ikke min altså, men vil ikke si jeg er så veldig imponert.. :hmm:

 

Riktignok den rimeligste da, en E6300..

7458640[/snapback]

 

 

det er bra si det til dem :thumbup: sitter med en fx-62 jeg :) syns den funker fint jeg.. prøvde å klokke litt å jeg nådde 3 ghz.. så ville ha godt får amd :D

7458993[/snapback]

 

FX-62? Du kunne heller tent på pengene dine, like stort sløs.

7460508[/snapback]

 

du skjønner det at når jeg kjøpte meg ny pc,.. så var ikke core 2 duo. kommet ut enno.. så når jeg kjøpte så hadde am2 scoket'en nettop kommen ut, og fx.62 var det råeste op markedet,,

Lenke til kommentar
Sitter på en Core 2 maskin nå, ikke min altså, men vil ikke si jeg er så veldig imponert.. :hmm:

 

Riktignok den rimeligste da, en E6300..

7458640[/snapback]

 

 

det er bra si det til dem :thumbup: sitter med en fx-62 jeg :) syns den funker fint jeg.. prøvde å klokke litt å jeg nådde 3 ghz.. så ville ha godt får amd :D

7458993[/snapback]

 

FX-62? Du kunne heller tent på pengene dine, like stort sløs.

7460508[/snapback]

 

du skjønner det at når jeg kjøpte meg ny pc,.. så var ikke core 2 duo. kommet ut enno.. så når jeg kjøpte så hadde am2 scoket'en nettop kommen ut, og fx.62 var det råeste op markedet,,

7509945[/snapback]

 

Vis jeg ikke tar helt feil så kom AM2 ut etter C2D, eller er det jeg som roter nå??

 

Edit: Jeg som roter, am2 kom ut i Mai 2006, C2D i Juli 2006.

Men uansett så ville jeg ikke anbefalt han og kjøpe amd.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Skal man bygge ny PC i dag som man setter krav til når det gjelder spilling så er det Core2 Duo som er tingen. Det er det ingen tvil om. Den er raskere, bruker mindre strøm og er billigere enn AMD sine løsninger. I det hele tatt om man skal bruke litt penger på en PC så er Core2 Duo tingen. Men dersom man ikke skal bruke mer enn rundt 500,- på en prosessor og bygge seg en budsjettmaskin så kan Sokkel 754 Sempron være et bra alternativ.

 

Det beste kjøpet i mine øyne er E6400. Siden denne bare koster litt mer enn E6300 og kjører endel høyere klokkefrekvens. E6600 synes jeg blir for dyr i forhold til E6400.

 

Kjører Athlon X2 3800+ på begge mine maskiner. På den ene maskinen er den overklokket til 2600MHz. Begge systemene er basert på DDR1 hovedkort med sokkel 939. Så for min del skal jeg beholde systemene så lenge jeg kan. Yter bra nok pr. i dag og sikkert en stund fremover.

 

Men det er ingen tvil, skulle jeg kjøpt nytt i dag så hadde det nok blitt et system basert på E6400 Core2 Duo.

 

Edit: Men sitter man på f.eks et sokkel 939, PCI-Express basert hovedkort med 2GB RAM og en singel core CPU så kan det være et bra alternativ å kjøpe seg en billig Sokkel 939 Dual Core CPU. F.eks en X2 3800+. Denne kan man klokke en god del. Og man slipper å kjøpe nytt hovedkort og minne.

 

Og ja, Core2 Duo er et mye bedre kjøp enn AMD sine alternativer pr. i dag, men det betyr ikke, som noen har nevnt tidligere, at AMD sine prosessorer er dårlige fordet.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...