Phingoc1 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 hei. jeg skal sette opp et nettverk her hjemme i 2 rom og trenger litt hjelp siden det skal både være wired og wireless.. det er 3 etg i huset, 1etg, 2etg og kjeller. det er i kjellern jeg har uttak for tlf/adsl og må da ha adsl modem her. i dette rommet er det 2 pc'er som jeg kjører wired på gjennom en linksys wireless router. i 1etg er det ikke behov for noe nettverk, men i 2etg er det 4 maskiner som kjører wireless på den routern som står i kjeller, men det blir dårlig respons når vi spiller mellom disse pc'ene på nettverket. så mit store spm er: åssen kan jeg sette opp en trådløs router i 2etg som komuniserer med den i kjellern? slik at jeg får wired nede i kjellern, trådløse signaler opp til 2etg og wired i 2etg ut fra det trådløse? hadde vært fint om dere kunne slengt med noen linker til div routere/gateways/accesspunkt. pris spiller ingen rolle, men helst ikke noe overpriset. alle maskinene kjører winxp, og jeg vil minimum ha 54mbps hastighet på wireless og 100mbit på wired. helst litt saftig kryptering som WPE eller WPA-Tkip. takk for alle som legger inn noen forslag her. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hva med å ta deg bittelitt tid å trekke en kabel opp til 2etg, eller er det uaktuelt? Så kan du heller bruke AP til pcene der oppe.. Dro en kabel her hjemme opp til 2. etg, og angrer ikke! Ang. kryptering holder det vel med å sette på noe enkelt og bare skru av visning av nettverket? eller har du noen veldig klåfingrede i nærheten? Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 uaktuelt å dra en kabel. hvis jeg legger kabelen langs veggen og gjør det pent, trenger jeg ca 90meter, så det er uaktuelt. (det er målt opp) wireless jeg har nå er både skjult og kryptert for best sikkerhet. man vet aldri hvor langt folk er villige til å gå for å komme inn på et nettverk. Lenke til kommentar
Rune007 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Er ikke helt sikker her, men mener å ha lest et sted at trådløst nettverk egner seg dårlig til spilling. Dårlig latency eller noe slikt noe... Noen som vet? Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Er ikke helt sikker her, men mener å ha lest et sted at trådløst nettverk egner seg dårlig til spilling. Dårlig latency eller noe slikt noe... Noen som vet? 7458800[/snapback] egner seg ikke så bra nei, men vi spiller ikke på nettet, bare på nettverk, så det er derfor jeg vil linke alle pc'ene i 2etg med wireless router. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 noen som vet hvor lang tp kabel man kan ha før man burde begynne å tenke på en forsterker i midten eller noe? vurderer alikevell å dra kabel opp nå. også lurer jeg på hvor man får kjøpt sånn kabel uten plugger og løse plugger. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 100m fra klient til switch, eller switch til switch osv Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 100 meter er vel maks for 100mbit med Cat5 ja. Dra kabel du, tror du vil bli fornøyda da. Du kan jo ta den inni veggen også, ikke utenpå. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 100 meter er vel maks for 100mbit med Cat5 ja. Dra kabel du, tror du vil bli fornøyda da. Du kan jo ta den inni veggen også, ikke utenpå. 7464421[/snapback] hmm. da må jeg ha elektriker da? høres dyrt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå