Gå til innhold

Lager raid 5 i XP, men har et problem

Anbefalte innlegg

Holder på å modde filene som behøves for å aktivisere raid 5 funksjonalitet i win xp. Har fått det til på to av tre filer, men den siste "dmboot.sys" har jeg problemer med.

De to linjene som skal forandres i henhold til denne linken stemmer ikke med beskrivelsen i artikkelen.

Kan det ha kommet en ny versjon av filen siden artikkelen ble skrevet for en stund siden? Noen tips?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder på å modde filene som behøves for å aktivisere raid 5 funksjonalitet i win xp. Har fått det til på to av tre filer, men den siste "dmboot.sys" har jeg problemer med.

De to linjene som skal forandres i henhold til denne linken stemmer ikke med beskrivelsen i artikkelen.

Kan det ha kommet en ny versjon av filen siden artikkelen ble skrevet for en stund siden? Noen tips?

7458452[/snapback]

Adressen er 69742 i decimal på det du søker. (i Hex 1106Eh-1107Dh)

Lenke til kommentar

Takker for det, tror jeg fikk det til. Imidlertid får jeg ikke diskene til arrayet mitt på en stund enda. Vet du kanskje om en måte å sjekke om Raid5-funksjonaliteten er skrudd på, annet enn å sette opp arrayet?

:)

EDIT: Skrudde av systemgjenoppretting og startet i sikkermodus for å overskrive filene. Ser ut som det gikk bra. Det er altså muligens ikke nødvendig å bruke xp-cd`en slik som man gjør i artikkelen hos Tom`s Hardware.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Har samme problem som trådstarter her. Finner ikke 0000f1f0h og 0000f200h som står i guiden. 1106Eh-1107Dh ser ikke ut til å være noe som heter i min dmboot.sys.

Noen tips her, eller noen som kanskje kan legge ut dmboot.sys ferdig konfigurert?

Edit: Fant fram nå :blush:

Jeg har tydeligvis laget mitt array med dmboot feilkonfigurert, og er sikkert dertfor jeg sliter med at arrayet er deaktivert ved hver eneste restart av maskinen.

Noen som vet om jeg må lage arrayet helt på nytt, eller om det holder å endre dmboot.sys nå i ettertid?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...