Gå til innhold

Hvor mye penger får du i måneden?

Mads-b

Anbefalte innlegg

Min mor og far tjener godt over en million til sammen i året. Får jeg noe penger hjemme...? Nei.. Ingenting , nada.. :thumbdown: Jobber jeg hele sommeren og hver ferie, ehm ja. Ikke bortskjemt her i gården.

7459799[/snapback]

En million brutto er dessverre langt i fra hva de ender opp med netto. Håper det var en trøst. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min mor og far tjener godt over en million til sammen i året. Får jeg noe penger hjemme...? Nei.. Ingenting , nada.. :thumbdown: Jobber jeg hele sommeren og hver ferie, ehm ja. Ikke bortskjemt her i gården.

7459799[/snapback]

En million brutto er dessverre langt i fra hva de ender opp med netto. Håper det var en trøst. :p

7459895[/snapback]

Det er netto... Så nei, det er ingen trøst

Lenke til kommentar

7459799[/snapback]

Fadern ligger på 2,1 netto i året, men får ikke penger av han. :)

Lenke til kommentar
Jeg får mindre penger hjemme enn folk som har foreldre på trygd osv.. Det er jo bare deprimerende.

7459940[/snapback]

Hmm. Får du noe indirekte da?

Jeg får ikke penger direkte, men jeg har blant annet fått feriereiser gjennom barndommen etc (hans måte å vise at han ikke mente å selge barndommen min til firmaet sitt.. :p )

Lenke til kommentar

Først: Har overhodet ikke peiling på hva mor og stefar tjener.

Jeg får penger til miljøkort (250,-), mamma betaler tlf.regninga mi (400,-) og penger til tog og t-bane hver gang jeg skal til pappa (200).

Ellers ingenting, omtrent (:

Hu har derimot en inntekt på nesten 3k i mnd pga meg som jeg får i egen lomme fra januar av, så da blir jeg å betale detta sjøl :)

Lenke til kommentar
1000 spenn måneden.

Alt for lite.

Telefonregninga mi er stort sett alltid på 7-800 spenn uansett, og da er det 2-300 igjen til mat / DVD'er.

Alt etter som hva jeg trenger.

Er 20 år, har 2 søsken.

Får det etter masse husvask, matlaging og anna stuff en må gjøre :p

7459585[/snapback]

Som 20åring burde du være istand til å skaffe deg dine egne penger. :p

Lenke til kommentar
jeg får til det jeg trenger... men du stiller et veldig personlig sprøsmål...

det er kanskje ikke så mange som VIL si hvor mye de får, eller hvor mye foreldra tjener. fordi de er redde for at noen skal Plage dem med det...

7458453[/snapback]

Det hadde jo vært aktuelt å ikke si kor mye man får, vess man kjente hverandre! men ikke her...

Lenke til kommentar

Er 19 år og får ingenting, og det har jeg ikke gjort siden jeg gikk i 8. klasse (da dekket de mobilregningen min). Har 2 søstre (begge under 10), de får 50 kr i uken eller noe for å gjøre diverse oppgaver i huset.

Foreldrene mine tjener vel rundt 800 000 - 900 000 i brutto tilsammen.

Har egentlig aldri fått noe av de, siden 7. klasse (begynte å gå med avisen) har jeg måttet bruke egne penger på alt (klær, kino, møbler til rommet osv...alt). Men jeg har jo lært meg at man må "jobbe for føden", da...

Lenke til kommentar

Snakker om skrytetråd ja.

19 år.

Vet ikke helt lønn til foreldre selv

Har ei søster på 15 år som får mye sponset.

Selv betaler jeg ned billån på 4000 per måned og klarer meg utmerket på de resterende 3500 (sånn ca), som blir igjen etter utbetalt lønn (lærling).

(Hender jeg spør om 20kr til en brus nå og da hvis jeg ikke har småpenger, trenger ikke penger fra foreldre, da jeg så og si kun bruker penger på bensin, billån og småting. Mobilregning på 50-150kr måneden.

:D

edit: får forøvrig tak over hodet, samt mat, drikke, strøm og internett hjemme.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

14 år her.

Får det jeg trenger, mutter betaler for det meste jeg trenger + at jeg får 300kr i måneden for å ha rommet ryddig og at jeg hjelper til når noen trenger det.

btw: 200kr ekstra til jul, jippi! (da har jeg råd til og betalere datafyren i gata for og fikse laptopen min :!: )

Lenke til kommentar

17 år, eneste jeg har fått jevnlig er mobilregninga betalt, men den holder seg som regel på et minimum.

Selvfølgelig får jeg klær om det er absolutt behov, men det betyr altså at det ikke er noen stor garderobe her :p Og det er jo også kino og togbilletter når det er nødvendig, men de skal heller hardt utstedes :p Er ikke noe som kommer enkelt, og derfor spør jeg sjelden om det.

Skal nevnes at jeg og tre småsøsken jobber hjemme med diverse ting som lage middag, vaske huset, klippe plen etc. etc. og aldri får ukelønn for sånt. Fritidsaktiviteter og verv betales også. Speidern krever sitt av penger til turer og utstyr, så er jo egentlig takknemlig for det man får. Nå slipper jeg også betale de 2500 i året for å være med på leir fordi jeg er leder, så det er kjekt.

Jobb i hus snart (over nyttår), og da blir det straks litt mer å rutte med :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Pappa overfører 250 fast i måneden, også får jeg penger hvis jeg trenger noe annet. Men må betale telefonregninga selv..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg fikk ukelønn frem til jeg var 20 år. Dvs frem til noen måneder siden. For meg, som tjener en del selv, var ukelønnen mer symbolsk enn nyttig. Viste liksom at foreldrene mine setter pris på meg. Selv om beløpet jeg fikk ikke betydde noe fra eller til på mine foreldres lønn, var det nok av prinsipp at den ukentlige transaksjonen ble avsluttet på 20-års dagen min :)

Edit: Kom på at alle regninger jeg får blir sendt hjem og derfor betales av foreldrene mine. Jeg bor jo som sagt ikke hjemme lenger. Men det er ikke mer enn mobilregning og en og annen bokregning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...