marw_the_big_headed_rhino Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Har akkurat installert ubuntu, og er definitivt ikke noen kløpper på Linux. Men jeg får kun opp det tekstuelle grensesnittet. Fikk feilmelding om at det grafiske grensesnittet ble feil, så jeg har ikke noen meny. "Failed to start the X Server ( Your graphical interface). Noen gode tips i den forbindelse? Endret 8. desember 2006 av bono_head Lenke til kommentar
sim Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Har du ikke litt mer informasjon fra feilmeldingen? Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Prøv å kjøre følgende kommando: dpkg-reconfigure xserver-xorg eller dpkg-reconfigure xserver-xfree86 Dette vil gi deg muligheten til å rekonfigurere det grafiske brukergrensesnittet slik at du kan få det opp igjen, har fungert for meg, mange ganger. Disse kommandoene må kjøres som root eller en bruker med rettigheter til å gjøre endringer til xserver konfigurasjonen. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
vasp Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Prøv å kjøre følgende kommando: dpkg-reconfigure xserver-xorg eller dpkg-reconfigure xserver-xfree86 Dette vil gi deg muligheten til å rekonfigurere det grafiske brukergrensesnittet slik at du kan få det opp igjen, har fungert for meg, mange ganger. Disse kommandoene må kjøres som root eller en bruker med rettigheter til å gjøre endringer til xserver konfigurasjonen. Håper det hjelper. 7459050[/snapback] siden det er ubuntu så blir det: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg vil anbefale å ikke stille på for mye. bare velg skjermkort og la det andre være default. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Glimrende ide. Skal rett inn på kontoret å sjekke nå. Bhead Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Ok, har startet x-grensesnittet, men får bare feilmeldinger. Har satt standard-innstillinger på mitt ATI grafikk-kort. Er det noe annet grafisk grensesnitt jeg kan starte? Endret 9. desember 2006 av bono_head Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Prøv med kommandoen startx. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Får bare feilmeldinger. Er det noe annet grensesnitt grafisk som jeg kan ta i bruk? Hvordan gjør jeg i så fall det? Bhead Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Får bare feilmeldinger. Er det noe annet grensesnitt grafisk som jeg kan ta i bruk? Hvordan gjør jeg i så fall det? Bhead 7460726[/snapback] Hvis du ikke har prøvd det, så prøv å velg "vesa" som driver og ikke ati, det er noe som vanligvis vil fungere og det har fungert for meg og andre som jeg har fikset x server feil for. Det er lurt å ikke prøve med for høy oppløsning og prøve å setter den høyere etterhvert. Endret 9. desember 2006 av icebyte Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Formatere og reinstallere. Gadd ikke bruke tid på å berge dataene mer. Var ikke så viktig?!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå