Gå til innhold

Maskina låser seg, og skjermen slår seg av m/ti4200

Kenisak

Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med ett Asus TI4200 kort.

Maskina låser seg under spilling, og skjermen slår seg av.Hvis jeg hadde satt oppløsninga for høyt, ville vel spillet hakket, men det gjør det ikke.

Det er spesielt Microsoft Ralli og Moha.

Det ser ut som det fungerer bra med mitt gamle geforce 2 kort på de samme driverne (40.72)

Har prøvd med oppløsning på 1280x1024 med Høye detaljer.

Jeg har ett MSI hovedkort med via chipset,2,4 intel cpu, 512 ram.

Jeg har ikke lagt 4in1 via drivere, kan dette være problemmet?

Noen andre som har vært borti dette problemmet, eller er kortet defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg viste ikke at MSI hadde hovedkort med VIA brikkesett til pentium4 prosessoren, er du sikker på at det stemmer? (eller er jeg helt på jorde her?). Hvilken modell av hovedkortet er det du har?

Jeg tipper at hovedkortet ditt har et Intel845 brikkesett. Du vi da få god ytelsesforbedring på grafikken med å laste ned de siste inf driverene fra http://www.intel.com

Du må ikke finne på å installere Via4in1 på et intel hovedkort.

Edit: Velkommen til forumet :smile:

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-11-19 10:44 ]

Lenke til kommentar

Aha, da er hovedkortet basert på SIS648 brikkesettet.

Prøv å sette ned hastigheten på minnet, det har vært noe problemer med disse hovedkortene og minnehastighet. Dersom det er DDR400 minne du har, så prøv å sete minnet til DDR333 eller DDR266 hastighet for å se om problemene forsvinner.

Du kan få endel bedre resultater med å isntallere SIS AGP driveren på det hovedkortet. Det er bare den driveren som trengs til SIS hovedkortet, dersom du kjøre windows XP.

Lenke til kommentar

Siden det er PC2100 minne du har, bør du forsikre deg om at minnet ikke kjøres over spesifisert hastighet. Jeg ville valgt hastigheten på minnet manuelt, og satt dette til DDR266 slik at du ser sikker på at det ikke kjøres over spesifisert hastighet.

Dersom du har flere minnebrikker, kan du prøve å kjøre med bare en minnebrike installert for å se om det er dette som kan forårsake problemet.

Du har rett med Via drivere, den skal ikke installeres på dette hovedkortet. Dersom du i det hele tatt får lov til å installere den, så ender det bare opp med problemer.

Problemet ditt kan selvfølgelig komme av helt andre grunner. Hvordan er f.eks. luftsirkulasjonen i kabinettet ditt? Dette kan bli for varmt noe som vil resultere i ustabil maskin. det er enkelt å finne ut med å fjerne sidedekselet på kabinettet. Dersom dette hjelper, er det kabinettvifter som er løsningen.

Lenke til kommentar

Begynner å tro at dette har noe med sis chipsettet, eller att kortet er defekt.

Maskina fungerer pefekt med geforce 2 kortet på de samme innstillingene på spillene.

Jeg har også stort nok Powersupply (340watt).

Cpu temp ligger på under 40 Grader

Det samme gjør det inni kabinettet.

Nei, jeg kjønner ikkeno.

Lenke til kommentar

Dersom du måler mindre enn 40°C på CPU med originalribben når prosessoren belastes, kan jeg garantere deg at det er feil med temperaturavlesningen. (Selvfølgelig dersom maskinen er plassert i vanlig romtemperatur)

Kabinettemperaturen kan ikke leses av med programmer, det er bare systemtemperaturen som viser (Måleren er montert på hovedkort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...