Gå til innhold

Finne MAC-adressen til klient

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

har man tilgang til MAC-adressen kan man jo blokkere den... det skal vel litt mer til å endre den enn en IP :whistle:

bedre å blokkere MAC-adressen enn IP'en vil jeg tro, men så er det jo ganske mye som skal til for å få tak i den :(

går vel ikke an å få MAC adressen ved hjelp av javascript? :ermm:

Lenke til kommentar
har man tilgang til MAC-adressen kan man jo blokkere den... det skal vel litt mer til å endre den enn en IP  :whistle:

bedre å blokkere MAC-adressen enn IP'en vil jeg tro, men så er det jo ganske mye som skal til for å få tak i den :(

går vel ikke an å få MAC adressen ved hjelp av javascript?  :ermm:

7458812[/snapback]

IP er betydelig verre å endre enn MAC. En IP får man utdelt av ISP og kan dermed ikke settes selv, det kan man derimot med MAC-adressen.

Lenke til kommentar
har man tilgang til MAC-adressen kan man jo blokkere den... det skal vel litt mer til å endre den enn en IP  :whistle:

7458812[/snapback]

IP er betydelig verre å endre enn MAC. En IP får man utdelt av ISP og kan dermed ikke settes selv, det kan man derimot med MAC-adressen.

7458985[/snapback]

Drukket litt vel mye i det siste?

De fleste har dynamisk ip-addresse, dermed er det bare å dra ut kontakten til ruteren, plugge den inn 10min senere. Vipps ny ip.

Å endre MAC i modemet derimot er verre. På pcen, enkelt, på modemet, neeh.

Lenke til kommentar

7458812[/snapback]

7458985[/snapback]

Drukket litt vel mye i det siste?

De fleste har dynamisk ip-addresse, dermed er det bare å dra ut kontakten til ruteren, plugge den inn 10min senere. Vipps ny ip.

Å endre MAC i modemet derimot er verre. På pcen, enkelt, på modemet, neeh.

7461100[/snapback]

Nå er det her en så fjern problemstilling at det strengt tatt er tåpelig å kverulere. Dog for å ta det her litt seriøst: Slik inettet er designet er det komplett umulig å finne MAC-adressen fra serversiden (et lite unntak er på lokalnettverket), og dermed går hele greia di om modem rett i dass ;) Altså, eneste mulighet er i teorien på klientsiden. Hvis man klarer det så vil man hente ut MAC-adressen til maskina man kjører på, og den er latterlig lett å endre. IP-adressen får du fra en ISP og er innenfor et begrenset område, noe som betyr at du kan banne en hel IP-range og bli kvitt brukeren. Det samme kan man ikke si om MAC-adresser. De kan endres til hva som helst (man kan til og med få kortet til å genuint tro den har en helt annen MAC-adresse) og man kan ikke banne en hel range med MAC-adresser. Dette er før man tenker på at endel har fast IP eller har ingen tilgang til modem/router/whatever. Endret av Ernie
Lenke til kommentar
så det du sier er at man kan finne MAC-adressen med et klient script??

7463388[/snapback]

Nei, det jeg sier er at skal man finne MAC-adressen så er det der man ev. vil kunne få tak i den, men igjen, den kan meget lett forfalskes og er derfor ingen god metode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...