g0mpen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei Finnes det noe CSS eller enkle script som gjør at man begynner å lese siden fra bunnen og opp? Altså at man må scrolle oppover, istedenfor nedover? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) I index.php (husk å ha session_start() helt øverst hvis du ikke har det fra før av) PHP if (!isset($_SESSION['start'])) { echo '<meta http-equiv="refresh" content="0;url=#bunn">'; $_SESSION['start'] = 1; } så heeelt nederst har du ... <a name="bunn"></a> </body> </html> tror dette bør virke, men utestet edit; fikset feil espace Endret 9. desember 2006 av Stale2k Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Nå er ikke jeg helt god på PHP, men jeg lurer på; Du bruker ' ' rundt det som skal skrives ut. Alt imellom ' og ' tolkes som tekst såvidt jeg har fått med meg, og da trenger du vel ikke å skrive \" for å få " ? Dessuten, er det ikke bedre praksis å bruke <div id="bunn"></div>, eller virker ikke dette i enkelte nettlesere? Ikke skyt meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Åja, du har helt rett. Glemte å ikke escape "ene (jeg kopierte akuratt den linjen fra et annet script) xD Men <a href="#bunn">link til bunn</a> Gir en link til et anchor tag som heter bunn. Så det går nok ikke an å bruke <div> Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg mente å kutte ut hele <a> og bruke: ... <div id="bunn"></div> </body> </html> Minns jeg hadde problemer med dette i en nettleser, husker ikke hvilken. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg vet, men det er umulig. http://www.w3schools.com/tags/tag_a.asp To create a bookmark inside a document, by using the name or id attribute. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ok, beklager. Da er det mer semantisk rett å bruke <a name="bunn"> ja. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 name er jo ut, så da er det jo hvertfall bedre å bruke <a id="bunn"></a> Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Trenger ikke PHP, kan bare legge meta-taggen i head Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 jojo, men da kommer den jo til å gå til bunnen hele tiden. Med mindre den redirecter til en annen side enn index.html eller han har satt en annen side som index via htaccess. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Sant det, måtte ha pekt til en annen side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå