Pirmin Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Skal det kobles strøm på den hunnkontakten av type molex om det er det den heter på hovedkortet mitt? Det er samme type kontakt som det er på IDE-disker.. Grunnen til at jeg spør er fordi at etter at jeg innstallerte mitt nye skjermkort( gainward bliss 7800gt pcx 512mb) har maskinen blitt utstabil.. Har koblet strøm rett i skjermkortet.. Den har restartet flere ganger nå i 3dmark.. Før den restartet oppnådde jeg 15238 i 3dmark03, burde jeg få mer eller er d ok for mitt oppsett? Maskinen er som følger: windows xp64 pro A8n-deluxe Amd athlon 64 3500+ 2x512 ett eller anna 400mhz dualband gainward 7800gt 512mb non diska m/mer thermaltake 680w power På forhånd takk Mvh Per Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Mener du AGP kortet 7800GS 512mb fra gainward eller PCIe kortet 7800GT ? Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Mene nok PCie kortet 7800gt som æ skreiv , har ikk agp på Hk Endret 8. desember 2006 av Pirmin Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Når jeg prøver å starte 3dmark05 starter maskinen øyeblikkelig pånytt, ikke sånn at den går i stå etterhvert, men en øyeblikkelig start når jeg dobbeltklikker på iconet.. Skjønne ikke helt det hær .. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Skal det kobles strøm på den hunnkontakten av type molex om det er det den heter på hovedkortet mitt? Det er samme type kontakt som det er på IDE-disker.. Grunnen til at jeg spør er fordi at etter at jeg innstallerte mitt nye skjermkort( gainward bliss 7800gt pcx 512mb) har maskinen blitt utstabil.. Har koblet strøm rett i skjermkortet..Den har restartet flere ganger nå i 3dmark.. Før den restartet oppnådde jeg 15238 i 3dmark03, burde jeg få mer eller er d ok for mitt oppsett? Maskinen er som følger: windows xp64 pro A8n-deluxe Amd athlon 64 3500+ 2x512 ett eller anna 400mhz dualband gainward 7800gt 512mb non diska m/mer thermaltake 680w power På forhånd takk Mvh Per 7457919[/snapback] Molex'en skal det bare være behov for dersom du kun har 20 pins power. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Du trenger ikke å koble mer enn en den 6pin PCIe kabelen til skjermkortet den andre på hovedkortet er bare et pluss det Rart åsså ... Har du klokket eller noe sånt ? Har du vært i BIOs og skjekket at alt er ok der ? Ellers kan du evt. clear mos Endret 8. desember 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Har ikke klokket, har lagt inn ny Bios.. Begynne å lure på om det kan ha nå me directx å gjøre for skulle etter å ha spillt call of duty 2( nokka som va kjempearti for at grafikken va så bra i forhold til før ) teste korsn det va me enemy territory om d var forbedring på grafikken dær.. dobbeltklikka og maskinna gikk rett i restart.. Skjønne ikkeno, men prøve å reinstallere directx så får vi se ka som skjer.. Kom me tips sjøl om dem kan virke rar for d hær e et rart problem å æ sitt litt fast og kan lett ha hoppa over ei løsning som e innlysanes :) Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Fikk det til å fungere.. Mulig æ hadde feile chipsett drivera, men det som gjor hovedutslaget var når æ egentli hadde gitt opp og prøvd alt at æ begynte å bytte rundt og om på strømkontaktan.. Huska ikk ka æ endte me å sette kor, men det iorden.. Strøm i molexkontakten på HK e enda tilkobla, Skippa pci-kontakten fra power, brukte overgangen som fulgte me hovedkortet som skal brukes om man ikk har Pci-utgang fra power.. Begge kontaktan e nu kobla på samme ledning.. ting fungere å æ e fornøyd så nu får d stå :) Sykt kult å spille nu, men e 15527 i 3dmark03 e fin score?? Man vil alti ha mer om man kan få :) Go helg! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Det var bra det løste seg ja Har ikke kjenskap til 3Dmark03, men har du muligheten til å teste i 05 eller 06 ? Har forøvrig 11722 i 06 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå