Bandana Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Er det stor forskjell i kvalitet mellom RGB-kabel og komponentkabel på en HD ready LCD-tv på 32"? 7717848[/snapback] Komponent er vel litt skarpere, ellers er det ikke mye forskjell. Du kan heller ikke kjøre spill i 480p med RGB kabler. Lenke til kommentar
Kevinw Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det har seg sånn at jeg kjøpte RGB-kabler når vi hadde CRT-tv som ikke hadde inngang for komponent. Men i går fikk vi ny tv. Er det verdt å kjøpe nye komponentkabler til 349,- synes dere? Eller er det for liten forskjell? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Eg er ihvetfall ikkje fornøyd med Wii over RGB på min 50" HDTV. Komponent kablene mine kommer tidlig til uka, håper på¨litt skrapere bilde ihvertfall. Lenke til kommentar
xdim Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Ingen som enda har fått prøvd Component kabler fra play-asia? Lurer på om jeg skal bestille derfra? Det kan vel ikke være noe forskjell?? Er jo en kabel med conectorer? Hvordan kan det bli noe dårligere? Jeg har kjøpt orginal RGB kabel da. Er det egentlig noe vits i å kjøpe component? Har egentlig ikke noe ledig component inngang, så må sloss med DVD spilleren. Er det verdt bryet og bytte ut RGB med component? Endret 14. januar 2007 av xdim Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 har wii komponentkabel jeg... men har ikke wii Lenke til kommentar
Morfiril Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Dere som har projektor, hvordan går det med lengder på kabler og slikt? Den der sensoren må jo står helt foran med lerret ikke sant? Rekker kablene tilbake til projektoren? Visst ikke, hvor finner jeg de skjøtekablene som trengs for at det skal rekke? Har lett litt rundt omkring, men finner bare komponetkabler som er Male/Male. Noen tips? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hva er QTY på play-asia? står QTY - 2 , price - 19,99 dollar.. er det hvor mange av produktet du kjøper, eller frakta? EDIT: Må det stå PAL på de filmene og spilla du kan bestille og bruke på norske maskiner? Synes det står US NTSC U/C, Japan NTSC J på alle spilla osv.. Endret 16. januar 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
xdim Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hva er QTY på play-asia? står QTY - 2 , price - 19,99 dollar.. er det hvor mange av produktet du kjøper, eller frakta? EDIT: Må det stå PAL på de filmene og spilla du kan bestille og bruke på norske maskiner? Synes det står US NTSC U/C, Japan NTSC J på alle spilla osv.. 7738948[/snapback] QTY er quantity. PAL er europeisk ja. Wii'en her tar bare PAL. Mens fleste DVD spillere takler NTSC. Lenke til kommentar
MasterShake Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Fikk kjøpt Komponentkabler på platekompaniet Bogstadveien, Oslo idag. de hadde flere igjen. Hvis noen er på jakt. 399,- Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Fikk de uoffisielle komponent kablene fra play-asia i dag. Fikk ikkje teste de så grundig, da det vare andre ting å ta seg til i dag. Men forbedringen fra RGB er klar. Skarpere og roligere bilde,bedre sortnivå og fargene ser om mulig litt bedre ut. Men til syvende å sist, Wii er absolutt ikkje noen konsoll som bør spilles på HDTV syns eg. Ting ser bedre ut på vanlig TV med RGB kabler. Ihvertfall er det tilfellet hos meg Tenkte eg skulle teste Zelda i morra da, har bare prøvd Wii sports noen minutter og Red Steel. Så da var det altså her eg skulle begynne å klage over at Wii ikkje har bedre opløsning Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Dere som har projektor, hvordan går det med lengder på kabler og slikt? Den der sensoren må jo står helt foran med lerret ikke sant? Rekker kablene tilbake til projektoren? Visst ikke, hvor finner jeg de skjøtekablene som trengs for at det skal rekke? Har lett litt rundt omkring, men finner bare komponetkabler som er Male/Male. Noen tips? 7734908[/snapback] Jeg har konsollene stående fremme ved/under lerrettet, koblet til projektor via en 10m male-male komponentkabel. Koblet 10 meterens male-plugg til konsollenes egne komponentkabler (også male-plugger) ved å bruke en RCA-skjøt. Et par RCA-skjøter koster vel en femtilapp eller noe på Chlas Ohlson. Endret 19. januar 2007 av thomanil Lenke til kommentar
flippant Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Forsøkte akkurat Wii med komponentkabler på min 24" Dell monitor. Det så temmelig hakkete ut, så jeg foretrekker det fortsatt med standardkablene på TVen til dama. Uansett handler ikke Wii-opplevelsen om hvor pent ting er heller Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Og her er jeg uten kabler og sitter å skriver denne tragiske historien istedet for å sitte å spille Zelda på Wii i 480p. Det må du nok fortsette med, for Zelda støtter ikke 480p , står "supports edtv" eller noe om det støtter 480p. Synd men sant. samme med COD3 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Er du sikker på at den ikke støtter 480p? Google sier noe annet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Nei eg vurderer faktisk å flytte Wii tilbake på vanlige TV`en og kjøre via RGB, bedre bilde jevnt over. Men eg dauer ikkje når eg spiller på HDTV`en med komponent. PS2 derimot spg ut til å kjøre utrolig bra over komponent. Shadow Of The Colossus har aldri sett så fantastisk ut som når eg kjørte det i Progressive Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Er du sikker på at den ikke støtter 480p? Google sier noe annet. 7791917[/snapback] Nærliggende å tro det hvertfall, siden flere spill jeg har sett bærer merket "Supports EDTV" eller noe lignende, ergo 480p. Og siden det ikke er slik på Zelda går jeg ut ifra at det ikke funker med progressiv scan. Kanskje det at det er laget med en motor basert på Gamecube har noe med det å gjøre?¨ men det kan jo hende det går alikevel, noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Dessuten vil jeg anbefale alle som ikke har kjøpt Komponent allerede om å kjøpe fra Play-Asia Hjem i posten for ca 80 kr, og den skal visst være god også i følge folk som har kjøpt den (Les reviewene nederst på siden) Har bestillt derfra selv og venter den i posten i morgen eller på fradag, dermed var helgen reddet Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Eg spiller Zelda med HDTV settings fra Wii konsollen over den kabelen du linker til der Jorchi. Så det fungerer altså Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Eg spiller Zelda med HDTV settings fra Wii konsollen over den kabelen du linker til der Jorchi. Så det fungerer altså 7792795[/snapback] Fantastisk!, så er den kabelen grei? Edit: Har lagt merke til at EDTV knappen er "Gjennomsiktig" med compositt kabelen, vil den kunne slåes på når jeg får kåblet til componenten? Endret 24. januar 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
xdim Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Eg spiller Zelda med HDTV settings fra Wii konsollen over den kabelen du linker til der Jorchi. Så det fungerer altså 7792795[/snapback] Fantastisk!, så er den kabelen grei? Edit: Har lagt merke til at EDTV knappen er "Gjennomsiktig" med compositt kabelen, vil den kunne slåes på når jeg får kåblet til componenten? 7792981[/snapback] Den kabelen er akkurat det samme som nintendo sin. Bare laget to forskjellige steder. EDTV/HDTV kan slåes på når du har plugga inn component ja. Jeg har hatt denne kabelen en stund nå og er strålende fornøyd. Merka ikke SÅ veldig stor forskjell fra RGB da, men har heller ikke testet med EDTV/HDTV kompatible spill. Venter til SM galaxy eller Mortal Combat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå