Kristoffer_F Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei, jeg holder på med et lite prosjekt på skolen der jeg skal lage et skjema, noe lignende dette skjemaet, bare kulere... Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg kan få den informasjonen som blir skrevet inn i skjemaet over på en annen side, som på linken over. Hørte noe om at jeg måtte bruke php, men kan omtrent ingenting om det. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) i skjema.html f.eks: <form method="POST" action="skjemabehandler.php"> <input type="text" name="navn" value="Ditt Navn" /><br /> <input type="text" name="epost" value="Din E-post" /><br /> <input type="submit" name="submit" value="Gå Videre"> </form> i skjemabehandler.php: <?php if(!empty($_POST['submit'])){ echo 'Registrert Navn: '.$_POST['navn'].'<br />'; echo 'Registrert Epost-Adresse: '.$_POST['epost'].'<br />'; } ?> utestet og usikret og kjapt laget kode.. husk at php må gå gjennom en server(/parser?) som støtter php...! Endret 8. desember 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Kristoffer_F Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Endelig fikk jeg det til, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei. Jeg kan anbefale deg at du begynner å lese litt på PHP, det kommer du til å få mye igjen for. Spesielt kan du lese avsnittet om sessions. Spør hvis det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå