d0ppler Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Har kjøpt meg nytt hovedkort og skjermkort (XFX GeForce 7600 GT), og sliter litt med installeringen av dette kortet. Han på datakjeden sa at det var viktig at jeg koblet den 6-punkters kabelen fra strømforsyninga til skjermkortet, men jeg finner vitterlig ingen steder å koble til denne. Det jeg derimot ser er at det er et smalt kontaktpunkt på motsatt side av der hvor kontaktflaten er (altså, et koblingspunkt som er lik den kontaktflaten du setter ned i PCI-slotten, bare den er atskillig smalere). Har heller ingen anelse om hva som skal kobles til der. Manualen som fulgte med var på to sider, og det var beskrevet med hele to setninger hvordan hardware-installasjonen skulle foregå, og det som stod var bare at jeg skulle sette kortet fast i hovedkortet, og passe på at det satt skikkelig. Jeg prøvde å starte opp maskinen et par ganger med å bare sette kortet fast i PCI-slotten, men skjermen er svart. Riktignok ser jeg at skjermen får et signal, da lysdioden går fra orange til grønn da jeg skrur på datamaskinen. Noen som kan hjelpe meg? Edit : link til skjermkortet Endret 8. desember 2006 av dga01 Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Hehe.. glem det Det funka når jeg skrudde av og på monitoren.. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Godt det ordna seg! Endret 8. desember 2006 av HAG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå