Gå til innhold

dual PSU (har jeg koblet rett)

Anbefalte innlegg

hei :)

Har koblet to psu'er sammen fordi skjermkortet ikke får tilstrekkelig med strøm

Har koblet grøn(14) på grøn(14) og svart(15) på svart(15).

Når jeg slår på psu #2 uten at psu #1 er på, starter psu #2. Når jeg da starter psu #1 slår psu #2 seg av. Dette skjer når maskinen er av. (litt vanskeli å forklare:)

Er dette vanlig?

Når jeg slår på pc'n starte begge psu samtidig men fekk støyt fra pc'n når jeg skulle slå den av.

/luringen (der er støyt ute å går) /luringen

psu #1 er koblet til hovedkortet og harddisken, psu #2 skal kobles til skjermkortet

men jeg tør ikke (redd kortslutning). Er det trygt å starte opp?

Har jeg koblet noe feil, eller noe jeg mangler?

P.S. Kabelen på microplex er ikke noe alternativ pga. jeg ikke har tid eller peng. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes litt merkelig ut at du fikk støt fra pc'en. Dette tyder på at det er noe fullstendig galt med oppsettet ditt!

Å bruke to strømforsyninger, som ikke er koblet sammen, på forskjellige komponenter, f.eks PSU 1 på hovedkort og harddisk og PSU 2 på skjermkort, burde ikke ha noen farlige konsekvenser i det hele og store.

Men hva mener du med at du har koblet sammen "grøn(14) på grøn(14) og svart(15) på svart(15)" ?

Lenke til kommentar
Hørtes litt merkelig ut at du fikk støt fra pc'en. Dette tyder på at det er noe fullstendig galt med oppsettet ditt!

Å bruke to strømforsyninger, som ikke er koblet sammen, på forskjellige komponenter, f.eks PSU 1 på hovedkort og harddisk og PSU 2 på skjermkort, burde ikke ha noen farlige konsekvenser i det hele og store.

Men hva mener du med at du har koblet sammen "grøn(14) på grøn(14) og svart(15) på svart(15)" ?

7458351[/snapback]

Har koblet det på denne måte:

http://img50.imageshack.us/img50/8916/psuc2024p45orgeb4.jpg

men har koblet rett inn på kabelene. vist du forstår?

Lenke til kommentar
Er de to strømforsyningene helt like? Og, har du paralellkoblet noen av strømkontaktene?

7458436[/snapback]

Nei strømforyningene er ikke helt like, psu #1:northq 400w psu #2: qtek 350w.

ja vi har paralellkoblet strømkontaktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...