dvd_andersen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei, jeg har en pc der dvd-romen min ikke funker. Jeg byttet denne dvd-romen med en ny. Etter at jeg installerte den, kjente ikke pcen den igjen. Det kom ingen beskjed om ny maskinvare. Og hvis jeg går inn på min datamaskin, ser jeg ingen dvd-rom. Den leser selvfølgelig ingen cd/dvd heller. Mener jeg har koblet dvd-romen skikkelig. DVD-romen lyser og kan åpne seg. Den leser bare ikke cd/dvder. Har en mistanke på at noe er gale med hkeet. Siden LCD Displayet er helt fucka på tastaturet (Logitech G15). Noen som kan hjelpe meg? Takker for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Har du satt MS/SL/CS-jumperen korrekt? Har du flere enheter på samme kabel? Og er det slik at den gamle DVD-rom-en heller ikke fungerte? Ellers er mulige feil: IDE-kontroller deaktivert i BIOS, feil på kabel eller feil på hovedkort. Om du har satt IDE-kabelen feil vei kan det også muligens by på problemer. Lenke til kommentar
dvd_andersen Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 alle kablene er satte riktig på pass. og den gamle dvd romen funker heler ikke.. så da er det enten bios instilingene eller er det noe gale med hovedkortet... For det er flere programmer som ikke starter som det skal. Det som skjede var når eg spillte Battlefield 2 så ståper helle pcen opp... etter eg hadde restartet den så funket ikke dvd romen. Er det da antydninger til bio instilingene er noe gale med?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå