Gå til innhold

HJELP! Problemer med to operativsystemer!

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

For noen uker siden, installerte jeg windows Vista, mens jeg hadde windows XP. Jeg installerte de på forskjellige disker, men allikevel, så var vista enm skuff, og jeg skulle fjerne det. Fant ikke ut hvordan, så tok like godt å formaterte den partisjonen med Vista på. Problemet er at selv om jeg formaterte Vista disken får jeg fortsatt opp den menyen i BIOS der jeg veler operativsystem, og jeg er redd at siden den er der, vil jeg ikke ha muligheten til å installere XP igjen, sidne den tror at jeg allerede har Vista på den. Hva skal jeg gjøre for å fjerne denne, og "vise" BIOS at at bare har XP på pcen?

takker for hjelp, og hadde ønsket raske svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke helt med når du sier at i BIOS(en) ser du oppstart med XP og VISTA. du mener vel i oppstart bilde ?!?!....

for å fjerne oppstart bilde med to operativ systemer, åpne boot filen i root. vannligvis i boot filen står følgende:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

hvis du ser noen andre linjer med VISTA, sletter du disse og lagrer filen. nå skal WinXP starte automatisk, uten valg av andre operativ system.....

overstående virker i WinXP, har ikke tilgang til VISTA her og nå, så det kan vare litt annerledes.....

Lenke til kommentar
er ikke helt med når du sier at i BIOS(en) ser du oppstart med XP og VISTA. du mener vel i oppstart bilde ?!?!....

for å fjerne oppstart bilde med to operativ systemer, åpne boot filen i root. vannligvis i boot filen står følgende:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

hvis du ser noen andre linjer med VISTA, sletter du disse og lagrer filen. nå skal WinXP starte automatisk, uten valg av andre operativ system.....

overstående virker i WinXP, har ikke tilgang til VISTA her og nå, så det kan vare litt annerledes.....

7457752[/snapback]

Takk for hjelpen ;) Skal prøve det nå (kan uansett ikke prøve det i VIsta, siden jeg har formatert partisjonen der det lå... hehehe...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...