Jokka1990 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Nå i dag når jeg skulle ta på pcen så var det et lite problem. Den kom aldri videre til XP loadingen.. Den står helt fast i vinduet der det står ABIT, Press TAB to show post screen, DEL to enter setup. Jeg har prøvd å starte på nytt, men det samme skjer. Jeg prøvde også å la pcen stå på en god stund i dette vinduet, men det stod der når jeg kom tilbake også.. Tenkte så jeg skulle prøve å komme meg inn i bios eller noe, men når jeg trykker DEL eller TAB så skjer det absolutt ingenting.. Helt defekt.. Siste jeg kom opp til var å prøve å formatere pcen da.. Men når jeg tar inni XP cden så kan jeg jo ikke boote fra cd.. PCen står fortsatt fast uten at det skjer noe.. Noen som har hørt eller vært borti dette tidligere? Trenger all hjelp jeg kan få.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hvilken HW har du? Prøv å resette bios. Prøv med 1 minnebrikke. Sjekk kabler. Kobl vekk unødvendige enheter. Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Hvordan rsetter jeg bios da? http://jokka.net/ommeg/annet/minpc.html Skal teste det du sa nå Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) JAAAA! Nå virket det <3 Tok bare ut kabelen til webcameraet.. Ren tilfeldighet at den startet da kanskje? Lurer på om det kanskje kan ha noe med romtemperatur? Det var sikkert 25-30 grader her i hele natt og i dag, men så åpnet jeg et vindu for 20 min siden så er sikkert 15-20 her nå.. Kan jo være problemet oppstår senere? Skjedde for et par dager tilbake også.. Men da Slo jeg den bare av og på igjen så virket den fint.. Var værre denne gangen Endret 8. desember 2006 av mX_D Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Sjekk manualen. En jumper du flytter på omtalt som Clear Cmos (Ccmos) evt reset bios. Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Der skjedde det igjen.. Har ikke endret på noen ting bortsett fra temperaturen.. Fikk en bluescreen som jeg har hatt litt problemer med og dermed fikk jeg aldri startet opp maskinen igjen.. Hrmf.. Les mer om BlueScreen problemet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&hl=+bluescreen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Mulig minne problem. Kjør memtest86 for å sjekke minnet. Du finner det HER. Enkelt å bruke ISOn og cd rom. Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Høres ut som du har bra med peiling Men det har ikke jeg, men skal ta det til rådighet og utforske det litt så skal jeg se hva jeg får til Takk for all hjelp så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå