DrErling Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg vurderer sterkt å lease en bærbar dell inspiron 8200 tilpasset mine krav. Jeg har eget firma og lurer i den anledning på hvordan leasing egentlig fungerer. Jeg har aldri leaset noe før, kun betalt kontant/med en gang. Hvis noen kunne forklart meg hvordan dette fungerer, hadde jeg blitt glad! DrErling Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Når du leaser en ting, enten det er bil eller pc, så skriver du en kontrakt på et x-antall måneder, der du betaler faste avdrag hver måned. Dette avdraget inkl. renter. Etter at leasing perioden er over, kan du kjøpe ut produktet for den resterende summen. Ble du klokere?? Anbefaler likevel å betale kontant. Det blir billigere, og du slipper å ha disse avdragene hengende over deg hver måned. Blir nesten som et lån. Lenke til kommentar
svindel Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg tror du kan kostnadsføre hele leasingbeløpet i regnskapet. Dette i motsetning til saldoavskrivningsreglene hvis du kjøper maskinen. Da kan du bare kostnadsføre (avskrive) 25 % av regnskapsmessig verdi på kontorutstyr pr. år. hilsen svindel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå