m0g1e Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Prøvde noen søk på temaet, men fant ikke noe godt resultat... Har nettopp opp en ftp og lokal filserver med Gigabit nett i huset. Og jeg har problemer med treg overføring, selv om jeg har satt bedre hw inn i den nye serveren. Denne er nå på 1,1Ghz og 256MB SDRAM. Her når jeg nå kun 4.0-4.1 MByte/s Jeg hadde større lykke med et 100Mbit nett imot enfilserver med 400MHz og like mye SDRAM. Der nådde jeg opptil 5MByte/s. Det var/er Server2003 på begge og samme configs så vidt jeg forstår. Vil jo selvsagt få litt fart på sakene!! Er det program/register innstillinger, på enten OS eller nettverkskort jeg gjøre? Ser tydelig at det ikke brukes ressurser på filoverføringene i det hele tatt så... Gigabit nettverket lyser og går som det skal også. Endret 8. desember 2006 av nollie Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ytelsen til pcene har mye å si, men det kan også være nettverkskabelen som er dårlig, det skal ikke mye til før farta senkes betraktelig.. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Ytelsen til pcene har mye å si, men det kan også være nettverkskabelen som er dårlig, det skal ikke mye til før farta senkes betraktelig.. 7456955[/snapback] Har cat6, så jeg tror det duger godt på en gbit switch. Har nådd oppi 80Mbit gjennom switchen med de to beste PCene i huset. Men vet noen om normal overføringshastighet på noe filservere som har bestemte specs? Forresten, er det ikke noe funksjon i Sever2003 som gjør at jeg kan dedikere serveren som filserveren så den kan bruke alle sine ressurser på dette? Eller må jeg med annet OS igjen? Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hastigheten på harddisken og korleis den er sett opp har en del og seie og. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Hastigheten på harddisken og korleis den er sett opp har en del og seie og. 7457106[/snapback] Tenkte litt på at det kanskje kunne være det ja.. Noen tips til hvordan jeg burde sette dem opp? har kanskje mulighet for RAID om det skal inn i bildet... men ønsker å slippe også edit: Vil forresten alt bli "meget" bedre om jeg bare slenger inn en raskt nok jobbende hd, siden det det andre hardwaret muligens holder mål? Endret 8. desember 2006 av nollie Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hastigheten på harddisken og korleis den er sett opp har en del og seie og. 7457106[/snapback] Dette stemmer.. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hadde 4x250GB disker i min filserver satt opp som enkle disker, Satte dem opp i Raid 0 alle fire og gikk fra rundt 120Mbit\s til 400-500Mbit\s Har da 2x250GB raid 0 i den andre maskinen. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Hadde 4x250GB disker i min filserver satt opp som enkle disker,Satte dem opp i Raid 0 alle fire og gikk fra rundt 120Mbit\s til 400-500Mbit\s Har da 2x250GB raid 0 i den andre maskinen. 7458011[/snapback] Hva hw specs var det på serveren ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå