Loomy Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg bruker ADOdb til database-backend - men jeg bruker det via min egen singleton database-klasse. Her er et lite utdrag av det viktiste: <?php require_once('adodb/adodb.inc.php'); class DB { private static $instance; private $adodb; private function __construct() { $dsn = 'mysql://*********'':*******@**********?persist'; $adodb = NewADOConnection($dsn); if(!$adodb) { die("Could not connect"); } } public static function getInstance() { if(empty(self::$instance)) { self::$instance = new DB(); } return self::$instance; } // ... public function select($sql) { return self::$adodb->Execute($sql); } Og koden jeg bruker for å teste: <?php require_once('database/DB.class.php'); $db = DB::getInstance(); $rs = $db->select('SELECT * FROM `user_level`'); echo $rs->_numOfFields; ?> Når jeg kjører denne får jeg følgende feilmelding: Fatal error: Access to undeclared static property: DB::$adodb in (...)DB.class.php on line 66 Line 66 er den med return self::$adodb->Execute($sql); i select()-funksjonen Noen ideer om hva som er galt? Lenke til kommentar
mortena Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 - $adodb = NewADOConnection($dsn); + $this->adodb = NewADOConnection($dsn); - if(!$adodb) { + if (!$this->adodb) { die("Could not connect"); } } Burde vel fikse det skulle jeg tro... Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå