Gå til innhold

Gi en anmeldelse av din Wii!

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Wiien min sitter pent og deilig i stua, ikke en lyd fra den ;) Stikkene sitter svært godt i hånda og det er som en himmel å styre med remoten. Eneste som er litt dumt er at man må sitte litt nært skjermen for å ikke la "siktet" blinke når man spiller osv :ph34r: Lett å forstå seg på hele konseptet, menyene og stikkene. Blir lei den advarselen man får hver gang man skal spille et spill :p

Red Steel: Et ok, men svært forvirrende og teit spill.. Det er bra tidsfordriv, men fikk ikke noen god følelse fra dette spillet, sikkert en tilvenningssak. Det gikk greit å styre, men litt for hakkete bevegelse som er min feil :thumbup:

CoD 3: Bedre grafikk enn Red Steel, har ikke prøvd det online, men jeg likte singelplayeren. Fikk bedre "aiming" skill på CoD.

Wii sports ++: Artige spill for å lære seg å bruke kontrollen, likte tennis og golf :) ganske gøy og golf var grafisk pent å se på. Har miniversjonen på mobilen o_O

Zelda: Tør ikke spille dette enda, må få spilt resten først :w00t:

Bare småprik å hente på selve Wiien, kjøpte egentlig alle spillene untatt Zelda fordi jeg ville prøve litt FPS spill. Venter strengt talt på mario, super bros, metroid, splinter cell.

Edit: Tok ikke lang tid før jeg savnet Wii'en :hrm: *afk*

Edit av Aalton: Emnefeltet har blitt endret en smule :)

Endret av Aalton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Party Pooper warning*

Det gikk greit å styre, men litt for hakkete bevegelse som er min feil  :thumbup:

7456552[/snapback]

Hvordan kan du si at hakkingen i bevegelsene er din feil? Er det noe galt med tommelen din, eller deg? Hvis ikke, er det jo ikke din feil... Da er det jo spillet, eller kontrolleren sin feil.

Lenke til kommentar

Hehe, virker nesten som om noen er bitter fordi de var sist i køen :p En liten digresjon, men det er litt morsomt å se denne entusiasmen rundt Wii, ganske anderledes enn rundt Gamecube da den ble lansert. Husker jeg nesten ble sett litt rart på da jeg og en kamerat skulle forhåndsbestille GC på gamezone en stund før lansering, tror vi var de første på lista. Vi stod alene utenfor butikken en time før de åpnet på "lanseringen" og det var vel kanskje 6-7 folk som var innom rundt åpningstiden :p Nintendo har tydeligvis gjort mye riktig med Wii.

Lenke til kommentar
Kan du bruke kontrollene på en LCD eller en plasma skjerm??

7456800[/snapback]

Ja skjermen har ikke noe å si. du har en sensor som du plasserer over eller under tv'n

7456917[/snapback]

Åja, trodde det var noe slikt som den pistolen som du kunne skyte fugler med på de gamle kontrollene med 100 spill, og de virkaet bare på vanlige tv'er :whistle:

Lenke til kommentar

Wii er en god konsoll, lite spill til den enda dog. Wii sports utnytter det som er av denne nye kontrolleren, mens zelda ikke klarer dette helt. Noe som skuffet meg veldig. Wii'en er pen å se på. Vær forsiktig med kontrolleren sånn at du ikke slår den i møblemanget eller i kompisen vel og merke... spillene som var på wii sports blir fort kjedelige merket jeg. Meget underholdene i de første timene dog.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

lurer på et par ting angående wii den sensorbar'en er den infrarød hvis den er ville det ikke være lett og komme utenfor rekkevidde uten og stå veldig nær tv.en og egentlig hvorfor ir og ikke bluetooth?

og hvordan skal man sette den opp uten at den sklir ned eller noe(jeg har ikke wii)

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Var rett og slett ikke slik jeg hadde håpet på, hadde håpet på så mye mer... :\

litt grafikk messig, men spesielt kontrolleren... :\ er jo det som er det "store" med wii.. muligheten til å vifte med kontrolleren og styre ting...

7457195[/snapback]

Virker som du er den eneste som er skuffet over konsollen og spillene til Wii

Lenke til kommentar

Fanboy: Sensorbaren min står helt fint oppå en LCD tv som er ganske flat. Men man kan også ha den under, dette stilles inn i menyen og den tilpasser seg hvor sensoren er.

Har spilt Wii Sports og Play i noen timer og storkoser meg. Var spesielt moro når jeg hadde med en venn..

Spillene var veldig frustrerende først men klarte til slutt venne meg med kontrollen og nå går det veldig bra (Wii Play er veldig bra til å lære seg kontrollen).

Nå skal jeg snart starte på Zelda og tror det blir en fin opplevelse.

Lenke til kommentar

Nope, så langt er jeg også skuffet over Wii.

Synes kontrolleren føles litt for primitiv, hadde håpet på mer "feel" i bruken.

Grafikken er dårlig, men det visste jeg jo selvsagt på forhånd så kan ikke klage for mye på det.

Brukergrensesnittet på Wii-menyen / innstillinger etc synes jeg er dårlig.

F eks:

- Klikker på "Test connection" på nettverker. Får opp skjermbilde som sier "Init test etellerannet", og må så klikke ok for at den faktisk skal starte. Slik er det mange steder :roll:

- Hvor fanken er egentlig markøren når den går ut av skjermen? Må jo veieve tilfeldig rundt på kontrolleren til markøren tilfeldigvis dukker opp på skjermen, å peke den rett på hjelper jo ingenting...

- Fyren som satt opp fargene på Wii shopping greia må jo være helt på tur, plett umulig å se noe med den håpløse kontrasten.

Heldigvis så vil jo Zelda alltid være Zelda, så når jeg er kommet inn i spillet så blir det nok moro.

Lars

Lenke til kommentar
lurer på et par ting angående wii den sensorbar'en er den infrarød hvis den er ville det ikke være lett og komme utenfor rekkevidde uten og stå veldig nær tv.en  og egentlig hvorfor ir og ikke bluetooth?

7457190[/snapback]

All data fra bevegelsessensorene og knappene sendes til konsollen via Bluetooth. Sensorstaven er bare et par IR-dioder (sikkert IR for å være diskrete) som brukes for å avgjøre hvor på skjermen Wiimoten peker, visstnok vha. triangulering.

Lenke til kommentar
Var rett og slett ikke slik jeg hadde håpet på, hadde håpet på så mye mer... :\

litt grafikk messig, men spesielt kontrolleren... :\ er jo det som er det "store" med wii.. muligheten til å vifte med kontrolleren og styre ting...

7457195[/snapback]

Har du spilt gjennom hele Zelda allerede?!

Tror ellers du har litt urealistiske forventninger hvis du tror at alle Wii-spill vil være som Wii Sports når det gjelder kontroll :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...