Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av rimelig PC!

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe en ny PC. Orker ikke å bygge selv, så det må bli en ferdig komplett PC. Har skjerm fra før. Prisen må ligge rundt 4000-5000 kr.

PC'en skal brukes til spilling (ikke de nyeste spillene), surfing, skolearbeid m.m.

Noen forslag?

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link #2 eller #3 ser ut som samme innmat, så en av dem, ikke kjøp Sempron.

Men er du smart, ser du på den Dell maskina som tfoyen linker til. Den har en AMD64 X2 4200+ og gruser alle alternativene dine. Ta vekk det kundestøtte dilldallet, så får du den for 5.290,- med fotoprinter.

Lenke til kommentar
256MB nVidia GeForce 7300 Turbocache graphics card

256MB ATI Radeon X1300 Pro graphics card

Hvilket av de to er best? De er like dyre. kan velge mellom dem i Dell pakken

7462128[/snapback]

Hvilket hovedkort er det?

Er det et Dell spesial hovedkort ville jeg nok valgt

256MB ATI Radeon X1300 Pro graphics card

(har dette kortet selv og synes det er helt greit)

Kanskje er jeg langt ut på jorde men jeg ville nok valgt 256MB ATI Radeon X1300 Pro graphics card :yes:

Men jeg ville nok anbefalt deg og se om de var noen tester av de aktuelle kortene noen steder :thumbup:

Lenke til kommentar

Uten om dellen så kan du jo se på denne: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=43063

Tar du bort:

Skjermen

(og windowsen hvis du har)

og legger til et skjermkort så blir det bra det og :thumbup:

Kanskje mere ramm,

Men bryr du deg veldig om utseende på pcen?

For du kan spare inn litt på og velge billigere kabinett :yes

Edit: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=4599

det er litt billigere med kampanje pcen :thumbup:

Edit2: Men den har ikke strømforsyning så det blir igjen dyrere :hmm:

Endret av iver.no
Lenke til kommentar

Dellen ser ut som det beste valget, men har 2 kamrater med dell og han ene har dell som funker helt greit, men min bestevenns dell er vell heller tvilsom (dette kan nok ha noe med behandlingen) :cry: Men hvis du ikke skal bygge selv eller har noe behov for og "utforske" pcen din så er vel dell et godt valg, men da får du også litt "mindre" for pengene i form for deler, men mere på garanti. ellers så vil jeg anbefale deg og spørre expert, elkjøp om du kan få noen av de gamle pcene som blir kastet der :thumbup: og kanskje lese litt på nette om og bygge pcer selv :thumbup: jeg bygde min pc uten noe erfaring, brukte bare et trinn vis hefte (og hjelp av pappa) pcen min bygde jeg snart for 2 år siden, og nå bytter jeg deler og gjør det jeg mener pcen trenger (som ikke altid er bra for den).

Her er en ca lik guid jeg brukte: http://www.home.no/byggpc/sett_sammen_pc.htm

Edit: Redigerte litt :thumbup:

Endret av iver.no
Lenke til kommentar

Men et spørsmål.

Vil en kunne spille nokså nye spill (som f. eks. battlefield) med den PCen fra Dell?

*EDIT: På et annet forum har jeg fått anbefalt denne istedenfor Dell sin. Det ble påstått at Dell absolutt ikke var egnet til spilling.

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
Men et spørsmål.

Vil en kunne spille nokså nye spill (som f. eks. battlefield) med den PCen fra Dell?

7462833[/snapback]

Ja da består fint minstekravene men går nok ikke på fullt... :ermm:

BF2 minstekrav:

Windows XP (32-bit) with Admin rights

1.7 GHz Intel Celeron D / Pentium 4 or AMD Athlon XP/ Sempron or greater

512 MB of RAM or more

8x or faster CD/DVD drive

2.3 GB free hard drive space or more

DirectX 9.0c compatible (see video)

DirectX 9.0c compatible

-VIDEO

Video card must have 128 MB or more memory and one of the following chipsets:

-NVIDIA GeForce FX 5700 or greater

ATI Radeon 8500 or greater

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

ja, er lettere og opgradere en annen pc :roll:

så du får bare se det ann :yes:

Edit: Det er jo et vanskelig valg i forhold til garanti osv, men hvis du skal ha ytelse ville jeg valgt den som ikke var dell, det er jo grei garanti på den også :yes:

Endret av iver.no
Lenke til kommentar

Så på a29 fra jmdata.as nå, og den vil passe bedre for deg i forhold til spilling.

a29 har en enkelkjerne prossesor (Dell maskina har dobbelkjerne), men 7600GT er et bra skjermkort, og spillytelsen vil være en god del bedre enn for Dell maskina, selv om Dell maskina har bedre prossesor. Prisen er uten Windows, men hvis du har det fra før, så ville jeg gått for a29.

Hvis du trenger Windows, så øker prisen på jmdata maskinene med 850,-, og da ville jeg igjen ha vurdert Dell.

Dell maskina med windows koster 5.290 + skjermkort (f.eks 7600GT til 1300,-), totalt 6.600.

Jmdata a29, 5.640 + windows 845,-, totalt 6485,-.

Da vil Dell maskina vinne på ytelse, siden den har en dobbelkjerne. Da begynner vi også å sprenge budsjettet ditt til 4-5 tusen ganske kraftig :)

Hvis du kan øke budsjettet til 6000,-, og ikke trenger windows, kan du vurdere a31 fra jmdata også. Den har samme dobbelkjerne prossesor som Dell maskina, og samme skjermkort som a29 (7600GT). Koster 6090,- uten mus/tastatur/windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...