Gå til innhold

Pc'n restarter seg ved 3d grafikk, pga clocking?

Anbefalte innlegg

Men nå har den blitt så vrang at jeg ikke kommer inn i Windows engang. Så det er jo ikke noe positivt tegn. Mister skjermbildet i Bios og i oppstart.

Har prøvd uten cd rom, uten hdd. Har igrunn ingen andre komponenter enn cpu, ram og skjermkort.

7469552[/snapback]

Det at du får bilde, uansett hvor lenge, er bevis nok for at skjermkort får strøm. Det utelokker strømforsyningen i øyeblikket. Hadde du hatt noe feil med PSU så ville du ikke sett noe som helst + at det ville begynt å komme litt røyk og kanskje lokte svidd hvis det var en kortsluttningen i strømforsyningen. Du kan ikke ta meg på ordet for det, men tviler på at det er strømforsyningen.

Bemerket at du overså en komponent. Du har et hovedkort som kan være problemet. Det begynner faktisk å ligne litt på det og. Kan være noe feil med north/south bridge til hovedkortet. Dessverre forklarer ikke hovedkortet hvorfor den restarter seg, men tror det er mer sannsynlig at problemet ligger her en noe annet sted. Husk at hovedkortet er det som får alle de andre komponentene til å jobbe sammen får at maskinen skal funke. Ikke undervurder et skadet hovedkort.

7470984[/snapback]

Ja, men da er jo PSU utelukket. Veldig greit om man bare kunne utelukket en og en ting, og til slutt sitti igjen med syndern ;) Tar litt tid bare. Igrunn litt synd det.

Men ihvertfall. Skal ikke se bort ifra at det er hovedkortet som det er noe galt med. Kanskje litt værre å få testet om det er noe feil med det, men. Ekke alle som gidder å låne bort hovedkorta sine ihvertfall.. Hehe.

Menja. Skal teste et annet skjermkort i morgen, så da får vi se :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var den feilen funnet.

Var skjermkortet. Tydeligvis ikke tålt den tynne klokkinga jeg gjorde. Rart igrunn, men men. Stod jo at det skulle funke fint å klokke det opp det lille jeg gjorde, ifølge ExpertTools som fulgte med skjermkortet.

Testa med et eksakt likt skjermkort, og det funka fint som bare det.

Så da er det bare å få retunert det og håpe på et nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...