lokeland Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg trenger en equalizer for Ubuntu for å dempe dem forferdelige bassen suben min lager. Vel og merke trenger jeg en equalizer som jeg kan laste ned og installere (.deb) fordi jeg ikke har internett på PCen. Noen som vet om en god en? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Kan du ikke gjøre dette i alsa mixer? Dobbelklikk på speakerikonet i gnome-panel. Velg Edit->Preferences File -> Change Device Skru ned volumet på sub-kanalen. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hva er egentlig best av alsa eller oss lydmodul? oss som er hardwarestøtte for mixing eller? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Kommer helt an på hvilket lydkort du har tror jeg. Både alsa og oss skal ha hardwarestøtte med riktige kort... Så svaret blir enten alsa eller oss - ettersom hvilket lydkort du har. De "proffe" folka brukte vel OSS før i tida, men... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 OSS er vel på vei ut til fordel for ALSA, ALSA er den nye måten å gjøre lyd på linux, som har en del fordeler, spesielt om du ikke har et super-kort (støtte for å mixe lyden i programvare regnes som standard i dag, så de fleste moderne lydkort leveres med kun en HW-kanal. Huske AWE64-kortet mitt kunne mixe i HW. Knall kort, men har ikke ISA-spor på data'n... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Takker for oppklaring Kyrsjo. Pent å få det inn med teskjei på godt norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå