Ravn Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Heisann Jeg ser på Xbox sine sider at man kan benytte Firmware 1.6 sammen med Xbox Live. Denne firmwaren finner jeg bare på US-sider, og der står det plent at men ikke skal benytte denne firmwaren om man ikke er fra USA. Man skal derimot benytte en som står til området man er i. Problemet er dog at jeg bare finner firmware 1.7 på den norske sia. Jeg kommer heller ikke inn på nettet med Wii-en min med denne routeren... Noen tips? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Firmware versjon 1.6 og 1.7 har jeg tidligere lastet ned fra US, hvorfor den ikke er der nå vet jeg ikke. Bruker selv 1.7 nå. Når det gjelder Nintendo Wii så prøv å sett den trådløse kanalen til 11, bruk kun WEP som sikkerhet på det trådløse nettet og legg Wii's IP-adresse inn som DMZ. Eventuelle feilkoder du får kan du sjekke her: http://www.nintendo.com/consumer/systems/w...rrors/index.jsp Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Hvordan setter jeg den til tråløs kanal 11? EDIT: Fant Endret 9. desember 2006 av Odland81 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Forutsetter firmware 1.7. Logg inn på routeren. I 'Basic' velg 'Wireless Settings'. I feltet 'Wireless Network Settings' fjerner du avkrysningen for 'Enable Auto Channel Scan' og velger kanal 11 i rubrikken under. Hvis du ikke har noen kryptering/sikkerhet på det trådløse nettet, hopper du over 'Wireless Security Mode'. Alternativt så velger du WEP og legger inn en nettverksnøkkel (noter denne). Velg 'Save Settings' øverst og restart routeren hvis den ber om det. Nå starter du opp Nintendo Wii'n og prøver å koble deg mot det trådløse nettet og bruk eventuelt nettverksnøkkelen som du noterte over. Når du har gjort dette, logg inn på routeren. I 'Basic' velg 'Network Settings'. I feltet 'Add DHCP Reservation' finner du frem Wii'n i nedtrekksmenyen på høyre side (hva den heter der vet jeg ikke). Noter ned IP-adressen som kommer i feltet under og trykk SAVE. Velg så 'Save Settings' øverst og restart routeren hvis den ber om det. Wii'n vil nå få samme IP-adresse hver gang den kobler seg til nettverket ditt. Logg igjen inn på routeren, og velg 'Advanced' øverst. Velg 'Firewall' i menyen til venstre. Finn frem rubrikken 'DMZ Host' og kryss av for 'Enable DMZ'. I feltet under skriver du enten inn IP-adressen du noterte over eller velger Wii'n i nedtrekksmenyen på høyre side. Velg 'Save Settings' øverst og restart routeren hvis den ber om det. Lykke til. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Funker! Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå