rogerp Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Når jeg slår på maskinen (Dell Dimension 4400) så starter den opp der hvor det står klikk brukernavnet for å begunne. Men brukernavnet er borte(mitt navn altså) så det er ikke no å klikke på. Så nå kommer jeg ikke så langt til at Windows starter engang, noen som vet feilen? Har prøvd sikkerhetsmodus og alle de oppstartene men ikke noe hjelper. Trykker jeg control/alt/delete kommer det opp at jeg må skrive inn passord,noe jeg ikke har. Nå har jeg lagt inn windows"1000" ganger,orker ikke å gjøre det mer er lei denne maskinen Håper det er noen som har et svar til meg.... Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Morn, regner med du har prøvd "Enter" ? (Altså ikke noe passord når du trykker ctrl-alt-del). En annen mulighet er som følger : Ved oppstart trykk F8, velg "Sikkerhetsmodus med kommandolinje" (eller hva det nå heter igjen) og følg instruksjonene her for å lage ett nytt passord på admin, eller en annen bruker, som du da kan logge deg inn med : HOWTO: Change your XP password via the command line (Ved å skrive "NET USER" vil du få en liste over brukerkontoene på maskinen) Lykke til. PS: Dersom du har filer kryptert i en mappe under den kontoen du forandrer filnavnet på vil du ikke klare å dekryptere disse filene igjen, siden de er kryptert bl.a. ved hjelp av hash'en til passordet. Når du endrer passordet på denne måten endres hash'en og du mister muligheten til å dekryptere filene. DERSOM jeg husker riktig da. Mener å huske at det var slik det hang sammen. Dersom du har krypterte filer, så bør dette sjekkes opp i FØR du tukler med passordet. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
rogerp Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Morn, regner med du har prøvd "Enter" ? (Altså ikke noe passord når du trykker ctrl-alt-del). En annen mulighet er som følger : Ved oppstart trykk F8, velg "Sikkerhetsmodus med kommandolinje" (eller hva det nå heter igjen) og følg instruksjonene her for å lage ett nytt passord på admin, eller en annen bruker, som du da kan logge deg inn med : HOWTO: Change your XP password via the command line (Ved å skrive "NET USER" vil du få en liste over brukerkontoene på maskinen) Lykke til. PS: Dersom du har filer kryptert i en mappe under den kontoen du forandrer filnavnet på vil du ikke klare å dekryptere disse filene igjen, siden de er kryptert bl.a. ved hjelp av hash'en til passordet. Når du endrer passordet på denne måten endres hash'en og du mister muligheten til å dekryptere filene. DERSOM jeg husker riktig da. Mener å huske at det var slik det hang sammen. Dersom du har krypterte filer, så bør dette sjekkes opp i FØR du tukler med passordet. Mvh, Beej80 7456714[/snapback] Hei ja har prøvd enter også. Takker for svar men det funker ikke må nok bare innstallere på nytt... Prøver også å reparere men det virker ikke så da er det bare å sette i gang.. Har lagt inn Xp noen ganger nå så dette kan jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå