Gå til innhold

Hovefestivalen 2007 -tråden


collet

Anbefalte innlegg

The Who - Gamlinger som HAR vært viktige. I dag lever de (og med de mener jeg HALVE opprinnelige The Who) av gamle bragder. Lite relevant i grunn. Hovedbestandelen av publikum var 40+ menn som en gang i tiden var musikkinteresserte.

 

Scissor Sisters - Hvem hører på disse? Tror ikke så mange musikkinteresserte egentlige synes det er særlig interessant.

 

50 Cent - Hvis Gaston påstår at Hove er for fjortiser, og Quarten er for eldre, lurer jeg på hvordan han vil forsvare en slik booking? Folk som liker Hip-hop hater 50 Cent, det samme gjør alle andre. Vet ikke selv hvordan han er live, men har fra flere hold at det er helt fryktelig dårlig.

 

Chris Cornell - Ja nå var vel Audioslave på Quarten for noen år tilbake, og vi kan trygt si at han solo ikke er et steg tilbake

Men joda, ok booking okke som.

 

Beastie Boys - Beasty who? Trodde de døde en gang i 98' ...

 

The Good, the bad and the queen - Joda, supergruppe med habilt album. Flott booking. Har ikke hørt noe på de selv dog.

 

Turboneger - Spiller også på Stavernfestivalen...

 

Bing Bang - De også sikkert. Tidenes latterligste festivalavslutning på Quarten? Høyst sannsnylig.

 

Quarten har kanskje et bedre Hip-Hop program, det er alt i fra mitt ståsted i allefall.

Føler ikke Quart konkurerer med Roskilde på grunn av en diametralt forskjellige profil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Interpol, Arcade Fire, Modest Mouse, Kaiser Chiefs større enn 50 Cent, Chris Cornell (som har vært med i Soundgarden og Audioslave), Scissor Sisters og Beastie Boys?

9016394[/snapback]

 

Blant musikkinteresserte ja - blant andre, nei.

 

For å si sitere vg sin anmeldelse av 50 idag: "Det er en god booking, for mannen er utvilsomt populær. Men for noen av oss over 15 er akkurat dèt noe av et mysterium".

 

Chris Cornell må være noe av det kjedeligste jeg noensinne har hørt. Audioslave er så kjedelig. Førsteplata var litt interessant, that's all. Scissor Sisters? Noen som faktisk hører på disse på daglig basis? Beastie Boys? Ikke akkurat noe interessant band idag kontra for 15 år siden.

Lenke til kommentar

Jeg forsvarer Quartens program, ikke så veldig mye mer.

 

Jeg var veldig skeptisk til Quarten, men jeg synes i ettertid at de har det beste musikk programmet (ja, blant musikk interesserte). Hove har gjort alt bedre enn Quarten, men det skal sies selv om Quarten var en total fiasko rent økonomisk var ikke Hove akuratt noe bedre. De gikk med 5 millioner i underskudd sist gang jeg sjekka.

 

Jeg gleder meg til neste år og jeg går kun på den festivalen som har det beste programmet. Alt er subjektivt, men Quarten hadde større navn på tavla enn Hove, men som sagt mye mye færre. Noen undergrunnsband var det også som Evan Seleven og James Band for å nevne noen.

 

Apropos VG: Stein Østbø er en komplett idiot. Er egentlig skeptisk til all kritikk (selv om jeg fyrer løs her).

 

Snittalderen på Quarten i år var vel en god del høyere enn Hove (The Whos tilskuere trekker dette opp naturligvis, men også ellers). Hove hadde MCR som trakk no voldsomt ned. 50 Cent er vel ikke direkte fjortis, men kanskje mer til de opp i 16-18.

 

Konklusjonen er det at jeg syns Quarten har fått mye unødvendig kritikk rettet direkte mot programmet. Hadde Skauge vært flinkere i media og servert oss artister hver uke/måned som Toffen/Hove gjorde hadde kanskje Quarten gjort det bedre.

Lenke til kommentar
Jeg forsvarer Quartens program, ikke så veldig mye mer.

 

Jeg var veldig skeptisk til Quarten, men jeg synes i ettertid at de har det beste musikk programmet (ja, blant musikk interesserte). Hove har gjort alt bedre enn Quarten, men det skal sies selv om Quarten var en total fiasko rent økonomisk var ikke Hove akuratt noe bedre. De gikk med 5 millioner i underskudd sist gang jeg sjekka.

 

Blir noe feil å sammenligne en fersk festival med en annen som har mer erfaring. Om noen år og med stabile publikumstall vil jeg tro Hove går opp i opp. Regner heller ikke at du vet hva slags budsjett eller utgifter hver av festivalene hadde. Underskudd kan ikke sees svart/hvitt.

 

Jeg gleder meg til neste år og jeg går kun på den festivalen som har det beste programmet. Alt er subjektivt, men Quarten hadde større navn på tavla enn Hove, men som sagt mye mye færre. Noen undergrunnsband var det også som Evan Seleven og James Band for å nevne noen.

 

Personlig tror jeg det er flere faktorer enn programmet som spiller inn. Det som skiller Hove og Quarten aller mest, er deres profil og målgruppe. Quarten er en byfestival hvor camp'en som vi kjenner den fra Roskilde f.eks er ikke-eksisterende. Derfor mister du den delen av festivalelskere som foretrekker samholdet ved å bo på en svær camp, inkl. undertegnede. Jeg tror iallefall en del av festivalgåerne på Hove/Roskilde setter minst like stor pris på camp'en, om ikke camp'en er viktigst. Er en grunn til at folk kommer år etter år til Roskilde, uavhengig av musikk. Ja, sammenligner Roskilde og Hove siden de har samme profil.

 

Konklusjonen er det at jeg syns Quarten har fått mye unødvendig kritikk rettet direkte mot programmet. Hadde Skauge vært flinkere i media og servert oss artister hver uke/måned som Toffen/Hove gjorde hadde kanskje Quarten gjort det bedre

 

Må si jeg er enig i kritikken Quarten har fått. Uten å ha hørt på alle bandene, men hvis vi tar de store headlinerne er det ikke mye å skryte av, naturligvis med unntak av The Who. Men dette er min subjektive mening.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Etter min personlige musikksmak er Mew, Chris Cornell og Turboneger veldig gode navn å ha på plakaten, det samme er Beastie Boys og The Who, selv om de er "gammal og grå".

 

Angående underskuddene; det er utrolig med penger som går med i en førstegangsfestival. Mener å ha lest at Toffen (og resten av Hovegjengen) satser på å gå i null til neste år, og deretter begynne å gå i overskudd. At Quarten, som tross alt har holdt koken 16 år på rad, plutselig går med et enda større underskudd enn Hove syns jeg er langt verre ...

 

Personlig liker jeg Quarten veldig godt, og har egentlig ikke noe vondt å si om den, men det er ingen tvil om at Hove leverer en bedre festivalopplevelse enn det Quarten klarer. Jeg ble meget imponert over Hove, egentlig. I år var valget av festival litt påvirket av at det er spennende med noe nytt, men også artistene hadde selvsagt sitt å si. Når jeg hørte Toffen booket Kaiser Chiefs var jeg solgt. Etter konserten de leverte på åpningsdagen til Quart '05 har jeg alltid hatt lyst til å se de igjen, og de skuffet ikke forrige uke heller.

 

Neste år igjen er det artistene, og kun de, som avgjør om jeg drar til Tromøya eller Kristiansand (som for øvrig er en av mine favorittbyer her i landet) igjen.

 

//

Lenke til kommentar

Litt statistikk som kan belyse hvem som hadde størst (ikke best) program.

 

Blant de 50 mest hørte artistene for tiden på last.FM finner vi følgende:

 

Hove: The Killers (9) Arcade Fire (20) Incubus (22) MCR (26) Modest Mouse (28) Interpol (31) QOTSA (32) Bright Eyes (46)

 

Quart:

 

Et entydig resultat. Kommentar ikke nødvendig.

Endret av Brillefin
Lenke til kommentar
Neste år igjen er det artistene, og kun de, som avgjør om jeg drar til Tromøya eller Kristiansand (som for øvrig er en av mine favorittbyer her i landet) igjen.

//

9019903[/snapback]

 

Det er jo det som er avgjørende for min del også ikke hvor festivalen er. Har vært nedover tre år på rad nå og og har stort sett hvert på grunn av tre band, Audioslave, Tool begge på Quarten og i år Qotsa på Hove.

 

Begge festivalene har jo sin skjarm, selv om værgudene prøvde så godt de kunne på Hove og ødelegge dagen/kvelden med "litt" regn. (Har vel ikke vært så blaut siden jeg veltet i kano for 15-16 år siden :!: )

Lenke til kommentar

Jeg var max uheldig på festivalen. Teltet mitt var så ødelagt at det knapt gikk an å sove der, alle som gikk forbi tryna over det, det var feilprodusert og hadde digert hull i taket og alt var klisjbløtt etter regnet. Mobilen min døde, jeg mistet skoene mine i fylla den andre dagen, og var blakk. Heldigvis vant jeg en natt i Djuice teltet pga. alt dette. Det var rimelig digg!

 

Ooog, jeg fant meg en fyr der nede...

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Neste år igjen er det artistene, og kun de, som avgjør om jeg drar til Tromøya eller Kristiansand (som for øvrig er en av mine favorittbyer her i landet) igjen.

//

9019903[/snapback]

 

Det er jo det som er avgjørende for min del også ikke hvor festivalen er. (...)

9024978[/snapback]

 

Hvor festivalen er hen er ikke så viktig det heller, særlig når det er så liten forskjell som det er i avstand til Kr. sand og Arendal, men det var litt spesielt i år siden Hove var helt nytt og spennende, og det hadde nok litt å si i avgjørelsen i år. Til neste år er det blanke ark igjen :)

 

Vil forresten bare påpeke at jeg i mitt innertelt ikke hadde en dråpe vann (med unntak av den fæle Bonaquaen jeg fikk med i en burgermeny ene dagen), og det eneste som var vått i ytterteltet var buksa, skoene og ponchoen jeg brukte første dagen. Ingenting rant inn, ingenting. Rutinert telter :D

Lenke til kommentar
Mobilen min døde, jeg mistet skoene mine i fylla den andre dagen, og var blakk. Heldigvis vant jeg en natt i Djuice teltet pga. alt dette. Det var rimelig digg!

 

 

9025919[/snapback]

 

Hva var det egentlig det teltet hadde å by på? Husker jeg og to andre stakk inn i det en morgen for å sjekke hvordan det var der inne. Da lå det bare en haug med dyner oppå mange feltsenger og innerst sto det ett kjøleskap som var tomt (!), untatt en uåpnet Tropicana appelsinjucie flaske - den tok jeg!

Endret av SirOppvask
Lenke til kommentar
Vil forresten bare påpeke at jeg i mitt innertelt ikke hadde en dråpe vann (med unntak av den fæle Bonaquaen jeg fikk med i en burgermeny ene dagen), og det eneste som var vått i ytterteltet var buksa, skoene og ponchoen jeg brukte første dagen. Ingenting rant inn, ingenting. Rutinert telter :D

9027476[/snapback]

Hvordan er det mulig å få Bonaqua på Hovefeativalen, når det er Ringnes som var sponsor og leverandør av drikke? Bonaqua er et Coca Cola-produkt, og jeg så ikke annet enn Ringnes og Pepsi under hele festivalen. :lol:

 

Ellers må jeg si jeg synes området utenfor Arendal er mer egnet enn det som brukes til Quarten. For det første har man alt på et sted, og det er såpass langt unna selve Arendal by, slik at ikke folk bare stikker avgårde og festivalområdet avfolkes av den grunn. Og det ER flere pappagutter på Quarten...

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...