Solemdal Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Var på Hove på onsdagen for å få meg godgutta The Killers. Aldri har jeg hoppet og synget så mye i hele mitt liv. Sto nesten helt foran og koste meg skikkelig. Før The Killers var det Arcade Fire som prydet den store hovescenen, og de falt også godt i smak. MrHaze: Ganske enig med tanke på det med The Killers. Burde hatt en kort pause mellom hver sang, slik at Brandon kunne ha tatt seg tid til å snakke med publikum og fyre opp stemningen. (Noe som egentlig ikke var nødvendig. ) At de har like sanger er jeg dog litt uenig i. I helheten kan det kanskje høres ut som likt, men hører du ordentlig etter hører du klare forskjeller. Hot Fuss = 80-talls lydbilde, New Wave Sam's Town = Americana, Bruce Springsteen, folk De viste utrolig høy klasse på Glastonbury for to uker siden. Kan egentlig ikke sammenlignes med Hove, men her ser du hva gutta virkelig kan, Enterlude/WYWY; Du kan også se at de har blitt mye sikrere med seg selv og bandet siden Hot Fuss. ATTID fra Glastonbury 2005; Arven etter U2? Endret 5. juli 2007 av soldis Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 The Killers har vel aldri vært i nærheten av americana og folk. Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Nå var ikke det meningen å si heller. Kanskje jeg formulerte meg dårlig, men meninga var å få fram at de tydelig har hentet inspirasjon fra Bruce Springsteen som bedriver typisk folk i mange av hans sanger. De spiller klart sin egen musikk, og jeg elsker hver bit av den. Endret 5. juli 2007 av soldis Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hørte en god teori av en kompis i dag: "Quarten må satse på de som er 18 år og eldre i fremtiden, mens Hove kommer til å bli en slags fjortis-festival". Jeg synes det stemmer godt overens med årets program f. eks. Lenke til kommentar
SirOppvask Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hørte en god teori av en kompis i dag: "Quarten må satse på de som er 18 år og eldre i fremtiden, mens Hove kommer til å bli en slags fjortis-festival". Jeg synes det stemmer godt overens med årets program f. eks. 9013096[/snapback] Nei, det stemmer ikke. Hvilke band på Hovefestivalen mener du var hyra inn for å lokke til seg barn? Dipset? Clipse? Queens Of The Stoneage? Ludacris? Niks! Ikke overhode, de var hyra inn for å imøtekomme et musikkengasjert publikum. Personlig synes jeg Hove fiksa et godt miksa program spredd ut over alle dagene. Alle jeg pratet med på Hove den uken var veldig fornøyde og tro meg – de var over 18 år! Som et nytt satsningsprosjekt som Hovefestivalen er så er de økonomiske midlene noe begrenset forståelig nok. De kan derfor ikke smekke opp et stort internasjonalt navn hver eneste dag, det koster penger. Jo lenger et band har vært i bransjen jo bedre tar de seg betalt. Men det er viktig å nevne at Hovefestivalen punga jo ut for EMO-kids bandet My Chemical Romnce og de tar ikke akkurat lite for en opptreden, samt at de trekker flere folk i den yngre garde. Greit nok! For Quarten slår det bandet ned i støvla med 50 Cent som headliner når det gjelder hvem som trekker flest fjortisser og barn generelt. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Typisk at noen skal dømme en festival som kan skilte med populære artister som fjortis. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Quarten tapte rett og slett på at de hadde et latterlig dårlig program. Bare se på den siste dagen. Toffen Gundersen har både teft og kunnskap, og når Quarten mistet han ble det naturligvis veldig vanskelig, særlig det første året. Hvis jeg skal spå i fremtiden tror jeg at Quarten vil overleve, men bli mye mindre enn den har vært. Og at den i større grad enn før vil være en sossefestival, for folk som vil vise seg frem og for folk som egentlig helst bare vil feste på byen. Det ser du også på at de har lagt mye flid i DJ-programmet. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hørte en god teori av en kompis i dag: "Quarten må satse på de som er 18 år og eldre i fremtiden, mens Hove kommer til å bli en slags fjortis-festival". Jeg synes det stemmer godt overens med årets program f. eks. 9013096[/snapback] Queens of the Stone Age, Interpol, Arcade Fire bl.a. er ikke akkurat fjortismusikk. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 De eneste jeg vil tørre å kalle fjortisusikk på Hove er vell MCR. Årets Hove ble konge for meg pga at de hadde veldig mange "halv-kjente" band. Slike band jeg aldri trodde jeg skulle få se fordi de ikke pleier å være på slike store festivaler i lille Norge. Men de klarte også samtidig å booke de store navnene. Jeg fikk absolutt en "wow" opplevelse av Hove. Toffen veit hva han driver med Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 De eneste jeg vil tørre å kalle fjortisusikk på Hove er vell MCR. (...) 9014358[/snapback] Til en viss grad Billy Talent og, men programmet som helhet var som tidligere påpekt langt fra "fjortisorientert" og det er vel ingen tvil om at Toffen fortsatt har "det inne". Har hørt (og delvis sett) igjen konserten med Susanne Sundfør på NRK.no/p3, og det er så herlig at det er skummelt. Så også igjen en herlig Incubus-konsert, men ble litt skuffet over at verken Pleasure- eller Ingrid Olava-konsertene ikke ble lagt ut. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Er det bare meg, eller er det flere som lider av ekstrem slapphet og råtten form, nå selv nesten en uke etter Hove-festivalen? Var det noe med maten de serverte? Ellers må jeg si at det var en bra festival og de to høydarene for min del var Hatebreed og Arcade Fire. My Chemical Romance gadd jeg ikke se en gang, er ikke så fan av slik "emo"-musikk. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hos meg gikk det stort sett i biffwoken borte ved Samsungbua, og jeg merker ingenting til verken slapphet eller dårlig form. Var litt småtrøtt de første dagene, men det er vel strengt tatt ikke så rart. Den økoburgeren ved siden av pizzabua var også veldig god. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Har heller ikke vært slapp eller råtten, og det har ikke gått en uke siden jeg kom hjem. Jeg kom hjem på mandag. Gikk mye i grillpølser og burgere for min del, men vi spiste også på Peppes, og på cateringen for ansatte. Der var det både fiskesuppe og gryterett, samt ordinær hotellfrokost! Og calzone da, samt pizza i bua. Men jeg har forferdelig hals. Helt forjævlig, våkna opp med det etter første natt tilbake i vanlig seng. Men det er vel også litt å forvente etter å ha bodd i telt i ti dager. Men ellers er formen finfin. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hove hadde et større program og noen vil mene bedre, men faktumet er at Quarten hadde større navn. The Who, 50 Cent, Scissor Sisters, Beastie Boys, Chris Cornell og Turboneger. Navn som The Roots, CKY og Motorpsycho er også store, men kan utelates og Quarten har fortsatt større navn enn Hove. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Personlig mener jeg at artister som Queens of the Stone Age, The Killers, My Chemical Romance, Slayer og Amy Winehouse og Billy Talent er mer kjente og større nå enn mange av de du nevner der, selv om Quarten så absolutt ikke har noe dårlig opplegg heller. Er vel en grunn til at Hove slo Quart ganske så brutalt i antall solgte billetter, og jeg vil nå tro at det er utelukkende på grunn av svært appellerende artistnavn. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hove hadde et større program og noen vil mene bedre, men faktumet er at Quarten hadde større navn. The Who, 50 Cent, Scissor Sisters, Beastie Boys, Chris Cornell og Turboneger. Navn som The Roots, CKY og Motorpsycho er også store, men kan utelates og Quarten har fortsatt større navn enn Hove. 9016111[/snapback] Feil. Når Hove bringer oss kremen av indie, rock og metal. Mot hva da? The Two? Scissor Sisters!!??!?!?! (Ikke narr meg til å le). Chris Cornell (Suger), Beastie Boys (Var gode på tidlig 90-tall) osv. Er en grunn til at Hove gruste Quart noe så inni granskauen i år. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Ingen av bandene du nevner er større enn de jeg har nevnt. Hovefestivalen "slo" Quart pga det var nytt, kolliderer ikke med Roskilde, man visste ikke at det kom til å bli dårlig vær, Toffen samt det faktumet at de har større program som gir et større mangfold av folk som vil komme. Quarten ble "slått" pga de kræsjet med Roskilde, hadde større navn enn Hove, men færre navn enn Hove. Nytt lederskap som kanskje skapte skepsis blant noen og det faktumet at folk var lei av det dårlige være og så hvordan Hove-folket slet. Jeg synes PERSONLIG at Quarten hadde et bedre program, men at de solgte så mye færre en Hove har jeg full forståelse for. Hove vant mye på at de var flinke å komme media og annonsere artister hele tiden. Quarten var uerfarne på dette og var anonyme hele tiden. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Er fortsatt uenig med deg med tanke på store navn og artister. Nå var ikke jeg på Quart i år, men folk jeg har snakket med som dro på Quart etter Hove, mener at det rett og slett blir litt tamt og mindre festivalliv, med mer byvandring og spising på cafe i mellom konsertene, i stedet for engangsgrill og pølser. Kanskje Hove vant en del på dette også. Quart er en byfestival, mens Hove er på en øy med mye skau. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Ingen av bandene du nevner er større enn de jeg har nevnt. Hovefestivalen "slo" Quart pga det var nytt, kolliderer ikke med Roskilde, man visste ikke at det kom til å bli dårlig vær, Toffen samt det faktumet at de har større program som gir et større mangfold av folk som vil komme. Quarten ble "slått" pga de kræsjet med Roskilde, hadde større navn enn Hove, men færre navn enn Hove. Nytt lederskap som kanskje skapte skepsis blant noen og det faktumet at folk var lei av det dårlige være og så hvordan Hove-folket slet. Jeg synes PERSONLIG at Quarten hadde et bedre program, men at de solgte så mye færre en Hove har jeg full forståelse for. Hove vant mye på at de var flinke å komme media og annonsere artister hele tiden. Quarten var uerfarne på dette og var anonyme hele tiden. 9016285[/snapback] Det eneste bandet på Quart som er på størrelse med Hove-bandene er The Who. Det blir feil å si at Scissor Sisters, Chris Cornell mm+ er større enn band som QOTSA, Slayer, The Killers mm. Er en grunn til at Quart i år har det mest ræva programmet festivalen har hatt på flere år, og Hove har tidenes norske festivalprogram. Toffen vet hva musikkintresserte vil ha. Derfor han booker band som Interpol, Arcade Fire, Modest Mouse, Kaiser Chiefs bla. og dette bare på indiefronten! Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Er Interpol, Arcade Fire, Modest Mouse, Kaiser Chiefs større enn 50 Cent, Chris Cornell (som har vært med i Soundgarden og Audioslave), Scissor Sisters og Beastie Boys? Her ser du at The Killers, QOTSA og MCR er på topp. Her har du 5 ganske store band. Chris Cornell vil jeg si er større enn 50 Cent. The Who er jo et av de største band i vår musikk historie. De skrapte sammen 10 000 menneskers i et helsikkes regnvær. Scissor Sisters hadde 9000 tilskuere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå