Xneon Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) hei.. er fersk på det der med overklokking så lurer jeg på noen spm. kan pcen slutte og virke helt vis du overklokker for mye? stiger gradene mye? er det greit å bruke overklokkings programmene som følger med hk?? Mine specs: Msi 965p platinum Core 2 duo e6600 corsair twin2x pc6400 2048mb Endret 8. desember 2006 av Xneon Lenke til kommentar
Paco Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 hei..er fersk på det der med overklokking så lurer jeg på noen spm. kan pcen slutte og virke helt vis du overklokker for mye? stiger gradene mye? er det greit å bruke overklokkings programmene som følger med hk?? Mine specs: Msi 965p platinum Core 2 duo e6600 corsair twin2x pc6400 2048mb 7455695[/snapback] Hei, Overklokking er nesten helt farefritt så lenge du ikke bruker mye ekstra volt, og holder et øye med temperaturene. Temperaturen stiger litt, og mange bruker oppgraderte kjøle løsninger. Men det er ikke alltid nødvendig for en mild overklokk. OK programmene som følger med HK pleier ikke å være en god løsning. Du bør gjøre det fra BIOS. Her er en guide: http://forumz.tomshardware.com/hardware/Co...pict197995.html Du har bra minne og en CPU med relativt høy multiplier, noe som bør gjøre prosessen enkel. Lykke til Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) finnes det en guide på norsk?? og er det noen som har klokket opp med dette hk som kan si meg noe?? Endret 8. desember 2006 av Xneon Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) finnes det en guide på norsk??og er det noen som har klokket opp med dette hk som kan si meg noe?? 7458621[/snapback] Det finns dessverre ikke så mange guider på norks pga at BIOS er alltid på engelsk. I og med at du bytter CPU frekvens i BIOS er det engelsk det går i slik at det ikke blir for mye forvirring. Og jeg kan råde deg først som sist å ikke lese guider til avanserte pc ting på norsk. Du sparer deg uendelig mye tid på å gjøre det på engelsk første gang. Dette fikk jeg smertefult oppleve når jeg lærte meg C++ og måtte nesten lære meg ting fra bunn av når jeg først leste en engelsk bok om program språket. P.S. Ser at Paco nevnte volt og vil bare legge til at du kanskje burde være litt forsiktig med tanke på PSUen din. Jeg har klart å kortslutte en Thermaltake og før jeg kjønte hva som var feil gikk hovedkortet mitt og. Endret 9. desember 2006 av Jolt Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 ufff har en thermaltake:( Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 ufff har en thermaltake:( 7463308[/snapback] Må nok ikke ta det med Thermaltake så hardt. Skal nok legges til at jeg klokket ganske heftig når den tok kvelden, og det kunne nok hendt med hvilken som helst PSU. Men du må være klar over at levrandøren vil ikke gi deg noe hvis, for eks, PSUen din korslutter pga overklokking. Når du klokker så går garantien og det er ikke offte, men det hender ting ikke holder når du klokker dem. Det er derfor OCZ har en garanti på 2.9 volt på alle sine RAM moduler (hvis jeg husker korrekt), noe som er ganske bra med tanke på at billige Corsair RAM ikke klarer mer enn 2.6 volt Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 hvordan funker d.o.t technologien på msi hker?? på min så må jeg stille etter hvor mye cpuen går på sånn at den klokker seg eter hvor my belastning. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 enda flere spm:P trenger jeg større psu?? jeg har denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311761 for meg er Dynamic overclocking technologien bare i veien kan jeg bare hoppe over den?? og det holder vel med zalman cnps9500at kjøler?? skal ikke klokke mye men hvor mye har dere andre kommet opp i på cpuen?? og er det noen som har klokket msi p965 platinum?? Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 er det fsben jeg må ordne litt på for å klokke? og må jeg gjøre det sakte?? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hvis du leter på overklokkings forumet finner du masse info der. Det er lettere enn å vente på spredte svar her. Men ja. det er fsb du skal tune... bare pass på å lås frekvensen på pci så du ikke svir skjermkortet. (Om du ikke skal overklokke den noe vanvittig da) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei, har nesten samme oppsett som deg. La merke til at tråden er litt gammel, men trenger du fortsatt litt hjelp eller har du kommer videre? Jeg "sitter fast" ved rundt 330MHz FSB. Har prøvd med RAM i 1:1, men det hjelper ikke noen ting. Virker ikke som om hovedkortet er den beste overklokkeren, desverre for oss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå